CRM מערכת ניהול לקוחות – למה עסק צריך את זה? ניהול משימות , ניהול מטלות לעסק

Home / ניהול העסק / CRM ניהול לקוחות / CRM מערכת ניהול לקוחות – למה עסק צריך את זה? ניהול משימות , ניהול מטלות לעסק

CRM מערכת ניהול לקוחות – למה עסק צריך את זה? ניהול משימות , ניהול מטלות לעסק

שמערכת CRM מערכת ניהול לקוחות , מערכת ניהול משימות , למה עסק צריך את זה? איך מערכת CRM יכולה לחסוך לכם זמן, כסף ולשמר את קשרי הלקוחות שלכם בצורה טובה יותר

CRM הם ראשי תיבות של המילים  Costumer Relations Management 

או בתרגום פשוט לעברית – מערכת לניהול קשרי לקוחות. 

למעשה, CRM היא מערכת שמאפשרת לכם לשמור ולנהל את הדאטה בייס של העסק שלכם.

במערכת מעדכנים את כל לקוחות העסק או החברה, ומנהלים מעקב אחר הלקוחות.

במערכות CRM מתקדמות יש מגוון פרמטרים שתוכלו למלא כגון : ותק הלקוח, כמות רכישות, סכומים, סיכומי שיחה, סיכומי פגישות, תאריך יום הולדת, תחביבים, מוצרים מועדפים ולמעשה לבנות תיק לקוח מסודר לכל אחד ואחד מהלקוחות שלכם.

איך זה עוזר לבעל עסק?

למערכת ניהול לקוחות יש מספר יתרונות:

ניהול מעקב מסודר

בעל עסק שקיים לאורך מספר שנים, לא תמיד יכול לזכור מי הלקוחות שהיו לו, מה כל לקוח רכש, כמה פעמים הוא רכש מהעסק ובאיזה סכומים, מה  המוצרים שמתאימים לעסק שלו, מה תחום העניין של העסק וכו’.

ברגע שיש לכם מערכת של CRM, אתם יכולים פשוט לייצר תיק לקוח לכל אחד מהלקוחות, לבדוק נתונים וסטטיסטיקות, לעשות פילוחים וכו’.

זיהוי צרכי לקוחות

במערכת ניהול ללקוחות תוכלו להכניס בנוסף למידע האינפורמטיבי היבש על כל לקוח, את הצרכים שלו.

למשל, אם יש לכם בית דפוס, אז אפשר לציין ש”דני מחברת X צריך להדפיס פעמיים בשנה קטלוגים בחודשים ינואר ויוני”

כך למעשה אתם מיצרים לעצמכם תזכורת לחודש נובמבר ולחודש אפריל כדי לוודא שמישהו ידבר עם דני על מנת להציע לו הצעה אטרקטיבית להדפסת המגזין לפני שהוא ישקול בכלל לבדוק בחברות אחרות ולתת לו הנחה ייחודית השמורה ללקוחות החברה.

גם אם דני מקבל גם ככה מחיר נמוך בשוק, כדאי למצוא את הדרך לצ’פר אותו בין אם זה לתת עוד בונוס של מוצר שלא יעלה לכם הרבה, אבל באופן הזה תשמרו את דני והחברה שלו כלקוח, תגדילו את הערך שהוא מקבל מכם ואת הנאמנות שלו.

יתכן מאוד שמבחינת דני שיהיה מרוצה מהשירות שלכם, הוא ימליץ עליכם בשמחה לחברים שלו.

במערכת למעשה אתם רושמים מה הצרכים האמיתיים של הלקוח. לכל לקוח יש צורך אחר. יש שמחפשים מוצרים איכותיים, יש שמחפשים מוצרים זולים.

אם למשל יש לכם לקוח גדול שאוהב להזמין מכם מוצר מסוים וכל פעם מתלונן שיקר לו, תנסו לאתר עבורו מוצר חלופי בעלויות יותר נמוכות בשבילכם.

כך יהיה לכם קל יותר למכור ולו יהיה קל יותר לקנות ולהשאר לקוח נאמן. שניכם מרויחים!

הסוד בשיווק נכון הוא לתת מענה לצורך עם ערך.

אופטימיזציה בשיווק

כאשר בתוך מערכת לקוחות יש לכם גם נתונים על צרכי הלקוחות, על המוצרים שהם אוהבים לקנות וכדומה, אתם יכולים לייצר פילוחים והצעות שיווקיות במיוחד ללקוחות ספציפיים שמעוניינים במוצרים או שירותים ייחודיים שהחברה שלכם מציעה.

ייתכן ויש לכם מוצר שהוא לא פופולארי במיוחד בשוק ושאם תציעו אותו בדיוור לכלל הלקוחות שלכם, העניין יהיה מאוד קטן.

על כן, כדאי להציע הצעות מיוחדות לפי צרכי הלקוחות ובכך למעשה להגדיל את המכירות כאשר כל אחד מהלקוחות שלכם מקבל את מה שהוא צריך ואז זה גורם להגדלת המכירות.

העברת ניהול השיווק לעובדים בחברה

אחד האתגרים של כל בעל עסק שמכניס מנהל שיווק לעבודה, הוא להעביר חפיפה על הלקוחות.

הלקוחות של העסק הם הלב והנשמה ומספיק מילה לא במקום או יחס לא הולם מצד איש מכירות חדש, וקשרים שטיפחתם לאורך שנים יכולים להשרף ברגע.

ברגע שאתם עובדים עם מערכת CRM ויש לכל לקוח תיק מסודר, כל מנהל שיווק או איש מכירות שתכניסו לעבודה בחברה, יוכל לקבל את כל המידע הדרוש לו על הלקוח, להבין את הפרופיל של הלקוח ולגשת אליו בצורה הנכונה עם ההצעה השיווקית המתאימה לו מבלי שאתם תצטרכו להיות מעורבים בתהליך מול כל אחד מהלקוחות.

למשל, אם יש לקוח שאתם יודעים שתמיד דורש הנחה, מציינים זאת במערכת ואז מנהל המכירות ידע להתחיל איתו ממחיר גבוה כדי לעשות לו הנחה ולתת לו להרגיש מרוצה ולסגור עסקה.

היתרון הגדול, הוא שבזמן שמנהל המכירות עובד מול הלקוח, אתם יכולים להתפנות לדברים אחרים חשובים כמו ניהול העסק.

 

מידע שהופך את הלקוחות שלך מעוד לקוח ללקוח חשוב ומיוחד

אחת הדרכים לייצר קרבה עם הלקוחות שלכם, היא להתייחס אליהם כאל סוג של חברים במידה הנכונה ולנסות לייצר קשר שהוא קצת יותר אישי ומשם יהיה לכם יותר קל למכור לו ולשמר אותו.

כי אז מבחינתו החברה זה משה מנהל המכירות שהוא נחמד, מצחיק ואדיב וכיף לעבוד מולו ולא רק החברה.

לדוגמא..

אם ישבתם עם לקוח והוא משתף אתכם שבדיוק אשתו עומדת ללדת אז תרשמו לכם את זה כהערה במערכת.

בפעם הבאה שתדברו איתו תוכלו לומר משהו בסגנון של “איך התוספת החדשה למשפחה? לא יצא לי להגיד מזל טוב“..

מבחינת הלקוח הוא יופתע לטובה שזכרתם ושהתעניינתם וזה כבר יתן לכם כמה נקודות קרדיט אצלו.

2לדוגמא – אם לקוח אומר לכם “אני לא יכול לדבר היום כי יש לי עוד כמה ימים נסיעה גדולה לעסקים או לטיול”.

תתעניינו לאן וכמה זמן בעדינות ותגידו לו משהו בנוסח של איזה כיף תהנה.

תוכלו לרשום לכם הערה עם תזכורת לכמה ימים אחרי שהוא חוזר לחזור אליו ואז לשאול – איך היתה הנסיעה? התאוששת?

בנוסף – ימי הולדת – תשאלו את הלקוחות שלכם מה תאריך הלידה.
גם אם זה רק מנהל הרכש שעובד מולכם או במידה ואתם עסק קטן שעובד מול אנשים.

זה ממש משמח ביום ההולדת לקבל הודעת SMS עם איחול מזל טוב באופן אישי (שיוטמע דרך מערכת ניהול שיווק).

אנשים אוהבים להרגיש חשובים.

הם אוהבים לדעת שאתם מקשיבים להם ורואים אותם כאנשים ויותר מאשר עוד לקוח שאמור לייצר כסף.

רשתות חברתיות – מעקב פייסבוק CRM

במידה ואתם מייצרים מעקב על הלקוחות שלכם, כדאי גם להוסיף את פרופיל הפייסבוק שלהם למערכת.

לפני שאיש המכירות שלהם מנהל איתם שיחה, הוא יכול להציץ בפרופיל האישי.

הוא יכול לראות עם מי הוא מדבר ואז לשם ולמספר יש פנים ויותר קל לגשת כך לאנשים ולייצר תקשורת.

תוכלו למשל לדעת אם חלילה מישהו חולה בדיוק או שעבר טרגדיה של מוות במשפחה.

הוא יכול לבדוק גם אם הוא בדיוק באמצע טיול משפחתי לחול וכך בעצם לבחור את הטיימינג הנכון ליצור קשר עם הלקוח שלכם.

חשוב להזהר ולא לתת מידע של “ראיתי בפייסבוק שהיית בטיול עם המשפחה” ואז הלקוח יחשוב שאתם מרגלים אחריו.

כן מומלץ עם הלקוחות החשובים לייצר קשרים בפייסבוק ולהציע להם חברות. כך גם הם עוקבים אחריכם ואתם נשארים להם במודעות.

כמובן שאז חשוב לשמור על תדמית מקצועית עסקית ועל סטטוסים שיציגו אתכם כאנשים מקצועיים ונעימים.

לסיכום, העלויות של מערכת CRM הן די מינוריות יחסית לתועלת שהן נותנות.

אחת המערכות המובילות בתחום זה בעולם ובישראל היא ZOHO CRM  שיש לה כיום מליוני לקוחות.

המערכת מציעה מכלול אפשרויות כולל התממשקות למערכת ניהול השיווק של – One Two Sale על מנת לנהל שיווק בריבוי ערוצים.

להתחברות לניסיון למערכת של ONE TWO SALE  עם ריבוי ערוצי שיווק ללא תשלום :

לפתיחת חשבון ללא עלות לחצו כאן 

Recent Posts

Leave a Comment

pexels-photo-59628red-hands-woman-creative