למה חשוב לעשות מעקב אחרי סטטיסטיקות של דיוור אלקטרוני – מידע חשוב על אימיילים

Home / פרסום דיגיטל שיווק באינטרנט / דיוור אלקטרוני / למה חשוב לעשות מעקב אחרי סטטיסטיקות של דיוור אלקטרוני – מידע חשוב על אימיילים

למה חשוב לעשות מעקב אחרי סטטיסטיקות של דיוור אלקטרוני – מידע חשוב על אימיילים

למה חשוב לעשות מעקב אחרי סטטיסטיקות של דיוור אלקטרוני מידע חשוב על אימיילים אם אתם שולחים ניוזלטרים ללקוחות רצוי לנתח את הסטטיסטיקות כדי לשפר מכירות ותוצאות

נרשמתם למערכת דיוור.

הקמתם דף נחיתה, שילבתם בתוכו טופס הרשמה לרשימת תפוצה שלכם.

אספתם אנשים לרשימת דיוור ו.. החלטתם להוציא להם מייל.

במייל אתם מעדכנים את הלקוחות שלכם על מוצר, שירות או מבצע חדש שלכם ,

או שאתם כותבים להם ניוזלטר עם טיפים שימושיים שמתאימים לחג או שאתם כותבים ניוזלטר בנושא מסוים.

השקעתם,

עיצבתם.

ושלחתם סוף סוף מייל אל רשימת התפוצה שלכם.

זהו.

סיימתם.

עכשיו אפשר לנוח, לשבת ולחכות שהלקוחות שלכם יתקשרו.

אם הכנתם ניוזלטר טוב כנראה שתקבלו הרבה טלפונים או מיילים חוזרים מלקוחות.

מומלץ להכניס לפחות 2-3 קישורים שונים לתכנים או מוצרים באתר על מנת שבמידה והמוצר שעבורו עשיתם את הדיוור לא מתאים לכולם, תהיה להם אלטרנטיבה של תוכן מעניין אחר.

אבל מה קורה עכשיו? האם העבודה שלכם הסתיימה?

אז זהו. שלא.

האם אתם נוהגים להכנס לסטטיסטיקות של מערכת הדיוור שלכם לאחר שאתם מוציאים ניוזלטר ללקוחות?

האם אתם בודקים מהם אחוזי הפתיחה? מי פתח? כמה לא פתחו? כמה הקליקו?

למה זה חשוב לבדוק את הסטטיסטיקות של הניוזלטרים שלכם?

כך למעשה יכולה להיות לכם אינדיקציה לגבי הצלחת הדיוור.

6

איזה נתונים חשוב לבדוק לאחר שליחת דיוור אלקטרוני:

  • כמה אנשים פתחו את המייל?
  • כמה אנשים הקליקו על קישורים בתוך המייל?

על איזה קישורם הקליקו?

כמה אנשים קנו או רכשו מוצר בטווח של 48 שעות?

כמה אנשים שיתפו את הדיוור ברשתות חברתיות אם בכלל?

תוך כמה זמן פתחו את רוב המיילים?

האם הדיוור יצא בבוקר או בערב?

אחרי שניתחתם את השאלות הללו, תוכלו לבדוק את האפקטיביות של המייל שלכם.

אחוזי פתיחה למייל :

במידה ואתם רואים שאחוז הפתיחה עומד רק על 10-15 אחוז, לפעמים זה קשור לעיתוי של הדיוור ולפעמים זה קשור לכך שהמערכת שלכם משתמשת בשרתים שמוגדרים כשרתי ספאם.

זמני שליחה מומלצים עבור ניוזלטר או דיוור אלקטרוני ללקוחות:

הזמן הכי טוב לשלוח דיוור אלקטרוני עם ניוזלטר הוא בין 8 בבוקר ל-1 בצהרים.

כמו כן, אפשר גם לשלוח בשעות הערב בין 7 וחצי ל-9.

לגבי סופי שבוע – במידה ויש לכם אתר מכירות שאליו אתם מתכננים להפנות אליו את הלקוחות, אפשר לשלוח ביום שישי החל מ-8 בבוקר ועד 2 בצהרים.

במידה והעסק שלכם נותן שירות או מוצרים שיגררו צורך בתגובה מצד הלקוחות או שאלות, עדיף שלא להוציא את המייל בסופשבוע או בימי חמישי על מנת שללקוחות יהיה זמן להגיב ולכם יהיה זמן לענות ולסגור את המכירות.

468EMAIL

במידה ואתם רואים שאחוז הפתיחה נמוך, כדאי לשלוח את המייל שוב במועד שונה.

כלומר – אם שלחתם את המייל הראשון בבוקר, תייצרו פילוח מתוך הסטטיסטיקות של מי שלא פתח את המייל, ושלחו לו את המייל שוב ביום למחרת בערב.

יש קהלים של אנשים שפנויים יותר במהלך היום לפתוח מיילים ויש אנשים שפנויים יותר בערב לקבלת דיוור והתיחסות.

אחרי ששלחתם גם את המייל השני ואתם רואים שעדיין אחוזי הפתיחה מדשדשים, נסו לשנות את כותרת המייל ולשלוח אותו שוב למחרת.

תופתעו לגלות שיש כותרות מייל שיכולות לגרום לעליה בעשרות אחוזים בפתיחת המייל!

בהמשך נשתף אתכם בדוגמאות לכותרות חזקות לניוזלטר ללקוחות.

במידה והוצאתם דיוור לגבי מוצר או שירות שלכם, בדקו בסטטיסטיקות מי הקליק על הקישורים.

כך אפשר לייצר פילוח נוסף של האנשים שהביעו עניין במוצרים שלכם.

ניוזלטר-1024x1024

אחרי יום אפשר לשלוח לאותם לקוחות דיוור נוסף עם מייל שונה לחלוטין שנראה כמו פניה אישית ואפשר גם לשלוח הודעת SMS עם ניסוח בסגנון של :

“הי דני, ראיתי שהתעניינת במוצר החדש שלנו, האם יש מידע נוסף שחסר לך לגבי המוצר? אשמח לעמוד לשירותך, מוזמן לסמס או להתקשר אלי לטל’ … יואב, מנהל המכירות של ספרינטאפ”

לפעמים, אנשים נכנסים לעמוד של מוצר, קוראים, מתעניינים, אבל לא תמיד יש להם זמן לחזור אליך. לפעמים הם בודקים את המייל מהנייד בשעות הערב או בסופי שבוע או רגע לפני פגישה והם פשוט שוכחים..

כמו כן, תוכלו לייצר לעצמכם פילוח ברשימות של אנשים שהתעניינו במוצר מסוים ולאחר מכן להתאים להם דיוור עם מוצרים נוספים דומים או מוצרים מאותה הקטגוריה.

באמצעות ניתוח נכון לסטטיסטיקות בדיוור תוכלו לקבל איפיונים מדויקים יותר לגבי הלקוחות שלכם, תחומי העניין והצרכים שלהם.

לאחר שתאפיינו את הצרכים שלהם, שאת זה אפשר לעשות באמצעות דיוור לגבי 3-4 מוצרים או שירותים בכל פעם, תוכלו לאחר מכן לייצר רשימות מפולחות ולהגדיל את אחוז ההמרה של המכירות ללקוחות שלכם באמצעות זה שתציעו להם מוצרים שיותר מדויקים עבורם.

לבניית רשימת תפוצה ופתיחת חשבון בחינם לחצו כאן 

Recommended Posts

Leave a Comment

36611_538001662906574_994019138_n (1)17