איך לפרסם בפייסבוק בלי תשלום – טיפים לקידום בפייסבוק בחינם – איך להגיע לחשיפה רחבה

Home / בלוג טיפים ומאמרים / איך לפרסם בפייסבוק בלי תשלום – טיפים לקידום בפייסבוק בחינם – איך להגיע לחשיפה רחבה

איך לפרסם בפייסבוק בלי תשלום – טיפים לקידום בפייסבוק בחינם – איך להגיע לחשיפה רחבה

יש לכם עסק, מוצר או שירות.

אתם רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ולא בא לכם להוציא על זה הרבה כסף ואמרו לכם שבפייסבוק יש הרבה אנשים.

אז איך בעצם עושים את זה?

בתחילת 2018 פייסבוק ערכו שינויים נוספים באלגוריתם החשיפה שלהם, והגבילו את כמות החשיפה האורגנית שניתן לקבל לפרסומים, במיוחד בשביל שבעלי עסקים ישלמו כסף על קידום ממומן ויספקו פרנסה הולמת לבעלי האימפריה של פייסבוק.

אם לא בא לכם להשתעבד לקידום ממומן ולהוציא מאות או אלפי שקלים בחודש, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לקבל חשיפה אורגנית טהורה ולהגיע לכמה שיותר אנשים בלי להוציא כסף:

הגדלת מעגל החברים שלכם בפייסבוק

ראשית, לפני שאתם מתחילים, חשוב שיהיו לכם הרבה חברים בפייסבוק. ככל שיהיו לכם יותר חברים, כך יהיו לכם יותר עוקבים עם הזמן.
בדקו את ההצעות של פייסבוק שמבוססות בדרך כלל על האימייל שלכם ועל האנשים ששמורים לכם בטלפון הסלולארי, וצרו חיבורים עם אנשים מההווה והעבר, או כאלה שפייסבוק ממליץ עליהם בין החברים שלכם.

חשוב לזכור שפייסבוק מאפשר רק 5,000 חברים בפרופיל אישי ולכן כדאי לבחור את האנשים הללו בקפידה.

אם יש לכם מוצר שפונה לקהל מסויים כמו למשל אמהות, התחברו והצטרפו לקבוצות של אמהות משפיעות ובקשו חברות מהאמהות המובילות , בדקו כמה חברים יש להן, ועד כמה הן פעילות ברשת.


הפעלת הפרופיל האישי שלכם

נכון שבשביל העסק צריך פרופיל עסקי, אבל כדאי שיהיה לכם גם פרופיל אישי מעניין ופעיל כדי להשיג יותר חשיפה בפייסבוק.

זה אומר שאתם מגדירים טייטל של מנכ”ל חברת…  אפשר אפילו להוסיף את הלוגו של העסק בתמונת הנושא, לכתוב באודות את מקום העבודה שלכם ולקשר את הדף העסקי של העסק ואת האתר אינטרנט שלכם.

מומלץ להתחיל להעלות סטטוס אישי אחת ליומיים שלושה, לשתף דברים שאתם עושים, כמו למשל טיול עם הילדים, ארוחת צהריים במקום מסוים, לעשות צ’ק אין ולשתף סתם תמונות מגניבות שצילמתם.
בין היתר, כדאי להתחיל לשתף גם פרסומים לגבי העסק שלכם היות ולאט לאט תתחילו לקבל קהל עוקבים שירשמו לעדכונים על הפרסומים שלכם, ואז הם יוכלו לראות גם את הדברים האישיים וגם את העסקיים.
pexels-photo-261734

מומלץ לשתף בפרופיל האישי כתבות ומאמרים מתוך האתר העסקי שלכם או אפילו עמודי מוצר או שירות עם כמה מילים שיזמינו את האנשים להכנס, כמו למשל : בואו לראות את המזוודות החדשות שהעלינו באתר הבוקר !

ככל שהפרופיל שלכם יהיה יותר פעיל ברמה יומיומית, כך פייסבוק יקדם אתכם בצורה אורגנית, גם לפרסומים וגם לדברים הרגילים.


שידורים חיים בפייסבוק – שידורי LIVE

אחת הדרכים הכי טובות לקבל חשיפה ויראלית מהירה בפייסבוק היא באמצעות שידורים חיים.

זה יכול להיות שיתוף מתוך העסק שלכם, המלצה למוצר, שירות שאתם עוסקים, לספר על מבצע חדש שהולך לקרות בקרוב או סתם לתת טיפים בנושא שמתקשר לעסק ולמוצרים שלכם.

במיוחד אם אתם מגיעים מתחום הייעוץ או השירותים העיסקיים, יהיה לכם קל יותר לעשות שידור חי בלייב.

שימו לב שהשעות הפעילות לשידורים חיים הן שעות הבוקר או שעות הערב.

כמו כן, מומלץ להתלבש בצורה אלגנטית עסקית מסודרת, להגיע מאורגנים ומטופחים, מאופרים קלות לנשים שביניכם, ופשוט לדבר בבטחון למצלמה.

אם אתם לא עם בטחון, מומלץ לצלם כמה סרטונים לפני כן עד שתרגישו שהשתפשתם קצת . זה בהחלט יכול להביא למודעות של אלפי אנשים תוך שעות ספורות במידה ומה שיש לכם להגיד מעניין.

אל תשכחו להוסיף את הנושא בשורת הכותרת של השידור לפני עליה לאויר.

אפשר גם לשים כמה שעות או יום לפני תמונה שלכם ולכתוב שתעלו לשידור בתאריך ושעה ותענו על שאלות אם יש ושאנשים מוזמנים להגיע או להוסיף שאלות לפוסט.

גם אם עליתם לשידור חי וזה לא עבד מספיק טוב, לאט לאט זה יסתדר.

תוכלו בסוף השידור להסיר אותו אם אתם ממש לא מרוצים מהתוצאה או לחילופין לשתף אותו באתר שלכם באמצעות “הטמעה” באפשרויות התצוגה של הסרטון.


שימוש בתמונות מיוחדות

תמיד עדיף שתהיה תמונה ולא קישור למשהו. השתמשו בויזואלים עם קומפוזיציה וצבעים מענינים שימשכו את העין של הגולשים. כמו למשל תמונה כזו  שללא ספק מושכת את העין בדפדוף בפיד שלכם : pexels-photo-761963

תוכלו תמיד להכין תמונות מעוצבות או באנרים בקלות באמצעות שימוש באתרים חינמיים עם תבניות מעוצבות מוכנות כמו למשל CANVA.

הנה הסבר איך להכין באנרים בעצמכם עם CANVAאיך להכין באנר לאתר


תכנים מעניינים

השתדלו לייצר תכנים מעניינים באתר שלכם כדי למשוך גולשים באמצעות שיתופים בפייסבוק ואם זה נושא מספיק מבוקש ומעניין, יש סיכוי טוב שעם הזמן תקבלו יותר טראפיק מגוגל באופן אורגני. למשל – אם אתם מעצבי פנים אז אפשר להכין מאמר בסגנון של : 10 טעויות בעיצוב בתים שיגרמו לבית שלכם להראות קטן, או “10 פריטים עד 100 ש”ח שישדרגו כל חדר מגורים” וכדומה.
תנסו להיות יצירתיים ומקוריים ולענות עם התוכן על צורך של אנשים , כמו למשל יצירת מראה גדול לבית קטן וכו’.

הכותרת צריכה להיות מסקרנת, יחד עם תמונה צבעונית, לשתף עם כמה מילים בעמוד האישי והעסקי שלכם, ואתם על הגל של צפיות באתר.


אקטואליה

עקבו אחר המתרחש בארץ ובעולם בתחום שלכם. אם למשל את מעצבת אופנה אז אפשר לכתוב סיקור על מה לבשו הכוכבות בטקס פרסי האמי ולצרף סרטון מיוטיוב . שימו לב לזכויות יוצרים כאשר אתם מעלים תמונה של מפורסמים. או למשל אם אתם יועצים אסטרטגיים אפשר לכתוב על הבחירות המתקרבות, לתת טיפים למפלגת X או Y ואיך אתם חושבים שהקמפיין שלהם צריך להתנהל.
עוד דוגמא – אם אתם מסעדה למשל, ויש אירועים של מונדיאל בטלויזיה , אפשר להשתמש בזה כסוג של טריגר למבצעים לשבוע הקרוב ולהוסיף את זה לפרסומים.

כל דבר שקשור באקטואליה ונושאים חמים יקבל אוטומטית יותר חשיפה מפייסבוק.


שיתופים אישיים

אם עד היום נמנעתם מלשתף מה קורה אצלכם בבית ואתם מנהלים עסק, תנו לאנשים חלון קטן לחיים האישיים שלכם. זה יכול לשנות לגמרי את התדמית שלכם אם אתם למשל ידועים כמנהלים או אנשי עסקים קשוחים, תמונה שלכם עם הילדים בחיוך וחיבוק יכולה לגרום להרבה אנשים לגלות יותר אמפתיה כלפיכם ולרצות לעשות איתכם עסקים.

זה הופך אתכם לאנושיים יותר וכמובן שאתם בוחרים עד כמה לשתף ומה, אבל ברמת המיתוג האישי שלכם, אנשים יגלו מי אתם באמת, וזה יכול לגרום להם להרגיש יותר הזדהות עם המותג או המוצר שלכם.


פעילות ונוכחות בקבוצות

כיום פייסבוק ומנהלי קבוצות כבר לא מאפשרים לבעלי עסקים לשתף דברים ככה סתם בקבוצות ואתם עלולים להחסם מכך.

מה שכן כדאי לעשות זה לגלות נוכחות בקבוצות שמתקשרות לתחומי עניין של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

אם למשל יש לכם עסק למוצרי מחשב, הצטרפו לפורומים של מתכנתים או מחשבים ותתחילו להגיב ולענות תשובות מקצועיות, שיגרמו לאנשים להכיר אתכם.

למשל אם מישהו שואל איזה מעבד צריך לטובת שימוש כזה או אחר, אתם יכולים לענות תשובה כגון: מעבד פנטיום יכול לעשות עבודה מצוינת, יש כמה סוגים ואם תתן לי בפרטי קצת יותר פרטים אשמח להמליץ מתוך המבחר שיש לנו בחנות.

כך שלמעשה אתם יוצרים נוכחות.

או אם מישהי בקבוצה של הריוניות שואלת איזו חזיית הנקה מומלצת ויש לכם עסק לחזיות, תוכלו למשל לצרף קישור למדריך לבחירת חזיה מתוך האתר שלכם , להוסיף כמה מילים, ולשתף. ואם אין לכם מדריכים באתר על שאלות נפוצות של לקוחות, כדאי שיהיו לכם.

אנשים אוהבים מדריכים.


השקיעו בבניית רשימת תפוצה באמצעות דפי נחיתה

נכון. פייסבוק זה חשוב, אבל מניסיון, במידה ויש מחר מלחמה או שפתאום יש חגים או תקופת בחירות, אנשים עסוקים רק במה שקורה ופחות מתעניינים בדברים אחרים בפייסבוק.

לכן, מומלץ להקדים תרופה למכה ולהתחיל לבנות כבר מעכשיו רשימת תפוצה לטובת עדכונים על מוצרים חדשים, טיפים ומבצעים למועדון הלקוחות כך שכאשר כולם בפייסבוק עסוקים, אתם מגיעים אליהם ישירות עם הודעות מייל או הודעות SMS שישמרו על העסק שלכם על פני השטח ובמודעות של קהל לקוחות פוטנציאלים.

תוכלו להתחבר בחינם למערכת של ONE TWO SALE ולהקים עמודי נחיתה ללא עלות, ומנוי בסיסי למערכת דיוור עם תבניות אימייל מעוצבות כחלק מהחבילה החינמית שלנו ועוד מגוון פיצ’רים לשיווק וקידום העסק כמו הפצה אוטומטית בפייסבוק, הודעות אסמס ועוד הרבה!

תוכלו לפתוח כאן חשבון חינמי ללא עלות וללא התחייבות!

עד כאן על קצה המזלג לגבי קידום בפייסבוק.

אם אהבתם אתם מוזמנים לשתף !BANNER ONETWO 300

Recent Posts

Leave a Comment

חלון ביקורת בגוגל עסקיםגוגל עסקים