שמונה עקרונות לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי עם תוכן , SEO , קידום ממומן , אתר אינטרנט ועוד כלים

Home / פרסום דיגיטל שיווק באינטרנט / שמונה עקרונות לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי עם תוכן , SEO , קידום ממומן , אתר אינטרנט ועוד כלים

שמונה עקרונות לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי עם תוכן , SEO , קידום ממומן , אתר אינטרנט ועוד כלים

8 עקרונות לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי עם תוכן , SEO , קידום ממומן , אתר אינטרנט ועוד כלים שיהפכו את השיווק שלכם לקל ומהיר עם הגדלת טראפיק ועם גידול במכירות

בעולם האינטרנט של היום, כל נושא השיווק הדיגיטלי מתפתח ללא הרף ומשתנה כל הזמן.

ריכזנו עבורכם 8 עקרונות מפתח לבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שיסבירו לכם איך לעבוד נכון אם יש לכם עסק ואתר אינטרנט.

גם אם אתם עסק עצמאי קטן של אדם אחד או שניים, אין צורך להוציא אלפי שקלים בחודש על שיווק ופרסום.

חשוב שתאמצו את העקרונות הללו שלפניכם, תבנו אסטרטגיה שיווקית , תתכננו מראש, צאו לדרך ותראו תוצאות תוך כמה חודשים.

אסטרטגיית תוכן לבלוגים

בלוג – תוכן

תוכן הוא אחד מהמרכיבים הכי חשובים כאשר אנחנו מייצרים אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי.

all_flat_icons_402רוב המשווקים בטוחים שבשביל לקדם מוצר או עסק צריך להכין תקציב לפרסום ולעשות קידום ממומן בגוגל, פרסום של כתבות תוכן, מודעות פייסבוק, מדיה באתרים גדולים, והדברים הללו עולים כסף. והרבה.

אנחנו לא אומרים שלא תשימו תקציב לפרסום, אבל במקביל לכך, תדאגו לייצר כמות מכובדת של תוכן באתר שלכם – לפחות 30-50 כתבות תוכן שמתקשרות לנושא שבו האתר עוסק על מנת לייצר קידום בצורה אורגנית במנועי החיפוש.

כך למעשה אתם מייצרים מנגנון שמושך טראפיק לאתר שלכם של קהל לקוחות פוטנציאלים שמתעניינים במוצר או בשירות שלכם או שהם התעניינו במשהו אחר אבל סיפקתם להם תוכן עם ערך שנותן מענה לצורך אחר שלהם, הבאתם אותם לאתר שלכם ועכשיו, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להמיר אותם ללקוחות.

אם יש לכם תקציב לפרסום, שימו שליש מתוכו על תוכן. 

אם אין לכם חשק או כח או סבלנות לייצר תכנים, תנו למישהו אחר שיכתוב עבורכם. יש כיום עשרות ספקי תוכן במחירים שנעים בין 50-500 ש”ח לכתבה , תלוי גם בכמות של הכתבות וגם באיכות.

אם אין לכם הבנה ב- SEO , פנו למקדם עצמאי שיעשה לכם עבודת SEO על התוכן, שיפור מילות מפתח ואופטימיזציה לכל התכנים באתר. 

כמו כן, יש חברות שמספקות שירותי תוכן שהוא כבר מותאם SEO, על פי ביטויי מפתח לבחירתכם. האופציה הזו עדיפה אם אין לכם הבנה בנושא מאחר ולטווח הרחוק זה יכניס לכם יותר כסף.

למה אתר עסקי צריך כתבות תוכן? תוכלו לקרוא על הנושא כאן בכתבה – בלוג לעסק

SEO – Search Engine Optimization

all_flat_icons_230SEO או בעברית – אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש, הוא אחד המרכיבים הכי חשובים באתר שלכם.

לעשות SEO לאתר אומר שצריך לבצע מחקר על מילות מפתח, לייצר תוכן שעונה על הצורך של אנשים שעונים להגדרת הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בהקשר למוצר או לשירות שיש לכם.

אתם יכולים לייצר תוכן טוב ואיכותי שיכול להיות ויראלי ואפילו להיות מקודם היטב במנועי החיפוש של גוגל מבלי שתעשו דבר מאחר והוא תוכן טוב, אבל ברגע שתעשו אופטימיזציה לביטויי מפתח ותסדרו את התוכן מחדש,

לפי ביטויי מפתח רלוונטיים למילות חיפוש שקשורות לתחום העיסוק של העסק שלכם, תוכלו לעלות גבוה יותר במיקומים של גוגל, להופיע ביותר תוצאות חיפוש ולמשוך טראפיק לאתר שלכם בצורה אורגנית לטווח הרחוק.

כמו כן, במידה ויש לכם למעלה מ-50 כתבות תוכן באתר ותבצעו מהלך של אופטימיזציה לתוכן, תוכלו לקבל תוצאות בטווח של תוך חודש- חודשיים ולראות גידול בטראפיק ובכמות הכניסות לאתר.

כך שלמעשה, תוכלו לחסוך בהוצאות שיווק על מנת למשוך תנועה לאתר שלכם, מאחר ויהיו לכם תשתיות שיעשו את זה בשבילכם.

תוכלו לקרוא עוד על SEO והמלצות לשיפור תוכן בבלוג שלנו בכתבה נהדרת על הסודות של הבלוגרים ואיך לעשות בעצמכם  SEO .

סושיאל – רשתות חברתיות – פייסבוק FACEBOOK , גוגל , אינסטגרם , פינטרסט

all_flat_icons_124 (1)עבודה עם רשתות חברתיות היא עוד אלמנט משמעותי בבניית אסטרטגיית שיווק לעסק.

באמצעות רשתות חברתיות – עמוד אוהדים בפייסבוק או ניהול קבוצות בפייסבוק או עמודי אוהדים של תחומי עניין נוספים שאתם יכולים לפתוח בהקשר לעסק שלכם, תוכלו לייצר לכם קהילה של אנשים ועוקבים, לפרסם להם בחופשיות וגם לייצר נכסים שעשויים עם הזמן לצבור מאות ואלפי חברים בקבוצות ועמודים.

זה לא חייב להיות בקשר ישיר למה שהעסק עוסק בו אלא באופן ישיר. למשל, יועצת הנקה יכולה לפתוח קבוצות שעוסקות באמהות אחרי לידה, בייעוץ שינה, קבוצות של עניין כמו – אמהות שלא ישנות בלילה וכו’.

עם הזמן, הקבוצות הללו יצברו עוד ועוד קהל ומשתמשים וכאשר תרצו לקדם מוצרים או מבצעים שלכם, תוכלו לעשות זאת בקלות.

כמו כן, מומלץ לייצר מספר חשבונות ברשתות חברתיות שונות כגון גוגל פלוס, אינסטגרם – במידה ויש לכם מוצרים פיזיים, פינטרסט – אם העסק שלכם עוסק בעיצוב ואופנה ועוד.

כל כתבת תוכן או פעילות שיווקית שעולה באתר, צריכה לעלות במקביל גם ברשתות החברתיות ובכך להגדיל את התפוצה והחשיפה שלכם.

עיצוב אתר אינטרנט

all_flat_icons_31אתר אינטרנט הוא הפנים של העסק שלכם.

אם האתר שלכם נבנה לפני יותר משנתיים, או אם העיצוב שלו לא מזמין במיוחד, כדאי לשדרג אותו מבחינה עיצובית.

לפעמים רק רקע לבן עם קצת תמונות צבעוניות יכול לתת מראה מקצועי ונקי יותר.

השתדלו להמנע מאתרים עם רקע ורוד, סגול, כחול וכו’.

זכרו – לבן – נקי – Less is more 

רווחו את האזורים באתר שלכם.

עברו שוב על התכנים וודאו שהם כתובים בצורה נכונה ואם אין עדכונים או שיפצורים שאתם יכולים לבצע.

לפעמים כדאי להוסיף עוד תמונה או שתיים לתוכן ארוך, להפריד פסקאות, לרווח.

האם האתר שלכם רספונסיבי ומותאם למובייל? 

קחו בחשבון ש-70 אחוז מהאנשים היום גולשים במובייל.

אם הם יגיעו לאתר שלכם והוא לא מותאם לכך, אתם עשויים לאבד עשרות ואף מאוד לקוחות פוטנציאלים ביום, כי לא יהיה להם נוח לקרוא את התוכן שלכם.

האם הניווט באתר נוח? 

האם יש קטגוריות ברורות שמחלקות את התכנים והמוצרים? 

האם יש תמונות ברורות לכל מוצר? 

האם יש הנעה לפעולה בעמודי המוצרים או השירותים? 

האם יש לכם למנגנון לאיסוף לידים – טופס הרשמה, הפניה לדף נחיתה או הפניה לעמוד פייסבוק.

קישורים לסושיאל – האם יש לכם אפשרות לשיתוף של כל תוכן או מוצר בפייסבוק ובגוגל? יש כיום פלאגינים שיכולים לייצר כפתור שנמצא בראש הטקסט או בתחתית שלו על מנת להציע לאנשים לשתף תוכן שאהבו או לעשות לו לייק ואז זה מופיע בפייסבוק שלהם.

האם יש לכם הרשמה לרשימת דיוור – קוביה שנמצאת בכל עמוד באתר? 

שאלו כמה חברים שלכם שעונים על ההגדרה של קהל היעד הפוטנציאלי שלכם מה דעתם על האתר, בקשו מהם לטייל בו כמה דקות ולתת את חוות דעתם על חווית המשתמש שלהם.

האם היה להם נעים? האם הם הרגישו שהמידע מוצג בצורה ברורה? איך הניווט באתר? מה התחושות שהוא העלה בהם? 

קחו זאת כביקורת בונה.

במידה ואתם מבינים שאתם צריכים לעצב אתר חדש, אפשר להקים אתר וורדפרס בעלויות נמוכות יחסית מול מתכנתים.

יש קבוצות בפייסבוק של מתכנתי וורדפרס, יש שם לא מעט אנשים שבסכום של 1000-4000 ש”ח , תלוי באתר ובמורכבות שלו, יוכלו לעזור לכם להקים אתר בעיצוב נקי וחדשני יותר.

חשוב לזכור שהאתר של העסק הוא כרטיס הביקור שלכם. 

כדאי שיהיו מספר נקודות ללכידה של לידים, להנעה לפעולה גם בעמודי התוכן. בין אם באמצעות קוביית תמונה שמפנה לעמוד רכישה למוצר, הפניה לפייסבוק או להרשמה לרשימת הדיוור.

כמו כן, מומלץ לשים פיקסל של גוגל ופייסבוק כדי לאסוף דאטה לטובת רימרקטינג בעתיד.

רימרקטינג – זו דרך שבאמצעותה אתם מטמיעים קוד באתר שלכם ש”עוקב” אחרי הגולשים שלכם.

כך שאחרי שהם ביקרו באתר שלכם, תוכלו לפרסם להם באמצעות מודעות גוגל ופייסבוק.

הסיכוי שהם ירכשו לאחר שכבר צפו במוצר או בשירות שלכם, עולה משמעותית במידה והוא רלוונטי עבורם.

יהיה לכם הרבה יותר קל למכור להם מאשר ללקוח חדש.

ניתוח סטטיסטי לנתונים של האתר

  • all_flat_icons_70האם אתם עובדים עם גוגל אנליטיקס או כל מערכת אחרת לניטור נתוני האתר?
  • האם אתם יודעים כמה כניסות יש בחודש לאתר שלכם?
  • מה מקור התנועה העיקרי – סושיאל, קידום ממומן, חיפושים אורגניים מגוגל, ניוזלטר או כניסה ישירה לאתר?
  • האם אתם יודעים כמה דקות בממוצע הגולשים נמצאים באתר שלכם?
  • האם אתם יודעים מהם העמודים הנצפים ביותר באתר?
  • האם אתם דואגים לעשות קידום והפצה ברשתות חברתיות לעמודים שהכי חזקים אצלכם באתר?
  • האם אתם עושים אופטימיזציה לתוכן ומשפצרים כותרות או ביטויי מפתח בתכנים החלשים יותר?

מעקב אחרי הסטטיסטיקות ברמה שבועית (ולמחמירים ברמה יומית), יכול לאפשר לכם להבין את נקודות החולשה והחוזקה באתר שלכם,
להבין מה מעניין את קהל היעד שלכם, לתת לו יותר מזה, לדייק את המסרים שלכם , למשוך יותר תנועה וכתוצאה מכך להגדיל מכירות.

יש כיום המון תוכן ברשת ומדריכים ביוטיוב איך לעשות ניתוח לנתוני Google Analytics עם הסברים בכל שפה ואף בעברית שיוכלו ללמד אתכם לעבוד נכון עם האתר שלכם ולמקסם תוצאות.

קידום ממומן

all_flat_icons_15קידום ממומן הוא אלמנט חשוב בתקציב שלכם לאחר שיש לכם תשתית של אתר עם תוכן.

הקידום הממומן אמור לתת בוסט וחיזוק לתוכן ולטראפיק הקיים, אך העסק שלכם לא אמור להיות תלוי בו.

יצא לנו לפגוש עשרות בעלי עסקים ש”משועבדים” עם כמה מאות שקלים בחודש לקידום ממומן ולא מסוגלים לייצר טראפיק בצורה פאסיבית.

לכן, קחו חלק מהתקציב לקידום ממומן בפייסבוק או בגוגל , פלחו אותו לפי קהלי יעד ספציפיים העונים להגדרת הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

יחד עם זאת, עקבו אחר התוצאות של הקמפיין ברמה דו שבועית על מנת לעשות שינויים במידת הצורך.

מומלץ לבחור בקמפיין של תשלום פר קליק על מנת להשיג יותר לקוחות מדויקים.

השתדלו להגדיר מסר מדויק שיפנה לקהל היעד שאליו אתם רוצים להגיע.

למשל, חברת חיתולים שתרצה להעלות קמפיין- תוכל לשים באנר עם מסר של – את אמא לתינוק בגיל לידה עד חצי שנה?

אפילו מסר כזה פשוט יכול למשוך המון הקלקות של אמהות לתינוקות בגילאי לידה עד חצי שנה.

יש בו משהו מסקרן ומגרה. ורוב האמהות שיתקלו בכזה דבר – ילחצו.

לפעמים אובר תחכום מוריד תוצאות.

אנשים ברשת מוצפים מכל עבר. אתם חייבים שהמסר שלכם יהיה מדויק ויענה על צורך או ערך שהלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך על מנת לגרום לו להגיב.

דיוור אלקטרוני – אימיילים

all_flat_icons_72אחת הדרכים הכי פופולאריות של בעלי עסקים לתקשר עם לקוחות בעשור האחרון היא באמצעות הודעות אימייל או דיוור אלקטרוני.

באמצעות אימייל אנחנו מגיעים ישירות לתיבת הדואר של הלקוח ולכאורה זו דרך נהדרת בעולם מושלם שבו אתם הגורם היחידי שמדוור מסרים שיווקיים ללקוחות שלכם.

כיום, מרבית מערכות המיילים יודעות להעביר את הודעות הדיוור האלקטרוני לספאם,
או שהלקוחות כבר מתעלמים מההודעות השיווקיות במייל שלהם ופותחים אותם רק לעיתים רחוקות.

כיום יש להודעות דיוור אלקטרוני כ-15-20 אחוז בממוצע במקרה הטוב.

לכן, חשוב להשקיע זמן ומאמץ בעיצוב של הניוזלטר ללקוחות, חשוב להעביר מסרים שיעניינו את הגולשים שלכם ולתפוס אותם כבר בכותרת של המייל.

חשבו על כמה וורסיות לכל כותרת, כתבו אותם ושאלו את עצמכם ואפילו את אחד העובדים שלכם מה היה גורם לו לפתוח את המייל הזה.

למשל, במקום לכתוב בכותרת של המייל – “מבצעי השבוע” , תוכלו לכתוב למשל משהו בסגנון של :

“בגדים לילדים החל מ-10 שקלים ומשלוח חינם – מלאי מוגבל, הכנסו עכשיו”. 

אל תפחדו להיות ספציפיים. תנו להם ערך. אם אתם רשת בגדים, אפשר להעלות כותרת עם :

5 אאוטפיטים מנצחים עד 100 ש”ח לקיץ הקרוב לנשים” או “10 פריטים בשחור שאתן חייבות בארון עד 50 שקלים“.

או – “מבצע בזק ל-24 שעות בלבד – עד 70% על מגוון פריטים במכירה מיוחדת – כל הקודם זוכה!

נכון, יש את הגישה של הטיזריות והמסתוריות, אבל יחד עם זאת, לאנשים אין זמן, יש להם חוץ מכם עוד עשרות מיילים שיווקיים,

שאותם – אין להם זמן לפתוח, תנו להם סיבה טובה מספיק לפתוח דווקא את שלכם!

דפי נחיתה – לידים

all_flat_icons_191אם אין לכם מערכת להגשת באנרים באתר, דרך נהדרת לאיסוף דאטה של לקוחות חדשים או גולשים באתר ואפילו מהפייסבוק, היא באמצעות דפי נחיתה.

בעמודי הנחיתה יש גם טופס הרשמה שאחרי שאנשים ממלאים אותו הם מצטרפים לרשימת התפוצה שלכם.

דפי נחיתה מעוצבים אפשר למצוא במגוון מערכות או לרכוש אותם ממעצבים במאות שקלים ואפשר גם להכין בעצמכם בחינם.

חשוב לייצר דפי נחיתה לטובת הרשמה לאירועים, הרשמה לקראת השקה.

זה למעשה איסוף נתונים של גולשים שמבקרים באתר שלכם כדי להפוך אותם ללקוחות בעתיד.

דפי נחיתה בחינם – יש לכם ממש כאן במערכת של One Two Sale  שיאפשרו לכם לייצר תוך דקות ספורות דף נחיתה מעוצב ומקצועי עם הדרכה של סרטוני וידאו שיסבירו לכם איך לעשות זאת שלב אחר שלב. לפתיחת חשבון ללא עלות לחצו כאן

תוכלו לקרוא עוד כתבות כאן – בלוג שיווק 

מערכת דפי נחיתה חינםדפי נחיתה בחינם

Recent Posts

Leave a Comment

9 אסטרטגיות להפצה בפייסבוק ורשתות חברתיותpexels-photo-114907