21 טיפים – שיווק לבעלי עסקים קטנים – שיווק דיגיטלי לעסקים

Home / בלוג טיפים ומאמרים / 21 טיפים – שיווק לבעלי עסקים קטנים – שיווק דיגיטלי לעסקים

21 טיפים – שיווק לבעלי עסקים קטנים – שיווק דיגיטלי לעסקים

יש לכם עסק קטן או עצמאי? אתם בתחילת הדרך? אתם באמצע הדרך אבל מרגישים שכבר תקופה אתם דורכים במקום?

אספנו בשבילכם 21 טיפים לשיווק באינטרנט שתוכלו ליישם באופן די מיידי בעסק ובאתר שלכם כדי להתחיל להרגיש גידול בחשיפה, בתנועה ובתוצאות המכירות.

אם יש לכם עוד טיפים נוספים אתם מוזמנים להוסיף בתגובות ולשתף את המאמר.


 1. צרו תוכן מעניין

הרבה בעלי עסקים במיוחד בתחילת הדרך משקיעים על אתר אינטרנט יפה ומעוצב, משקיעים כסף על קידום ממומן בפייסבוק או קידום ממומן בגוגל, אבל שוכחים דבר אחד פשוט – כשיש לכם תוכן מעניין ורלוונטי – הגולשים, במקרה הזה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, יגיעו לבד.

ככל שתשקיעו יותר במיפוי של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, תחומי העניין שלהם והצרכים שלהם, כך יהיה לכם קל יותר לייצר תוכן שימשוך אותם בעת שהם מחפשים אחר דברים בגוגל, בלי שזה יעלה לכם כסף.

לכן, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב מאמרים, אפשר למצוא מגוון כותבי תוכן בסכומים שנעים החל מ-50 ש”ח למאמר, ומומלץ לשים חלק מהתקציב של הקידום הממומן על תוכן חדש לאתר שיתעדכן באופן תדיר – לפחות פעמיים שלוש בחודש.

תוכלו לקרוא כאן עוד על שיווק באמצעות תוכן ובלוג עסקי


2. צרו עמוד עסקי בפייסבוק והפכו אותו לפעיל

אחרי שיש לכם עסק ואתר, צרו עמוד עסקי בפייסבוק והתחילו להפעיל אותו. חפשו עמודים עסקיים של מותגים גדולים , תראו איך הם מייצרים פעילות ואינטראקציה עם הלקוחות שלהם ועשו כך גם אצלכם.

מומלץ להעלות סטטוס לפחות פעמיים שלוש בשבוע, בדרך כלל עם קישור למאמר שיתן לגולשים ערך וימשוך אותם להכנס לאתר.

אפשר לתת בוסט לפוסט פופולארי ולעשות קמפיין ממומן בפייסבוק בתקציב קטן כדי לייצר קצת פעילות ותנועה לעמוד הפייסבוק שלכם.


3. צרו קבוצות פייסבוק רלוונטיות

צרו קבוצות פייסבוק סביב תחומי העניין של קהל הלקוחות שלכם. למשל אם אתם מנהלים מספרה, אפשר לפתוח קבוצה בשם “תסרוקות אופנתיות” , “עיצוב שיער – טיפים וסודות” ובעצם עם הזמן הקבוצות הללו ימשכו קהל רלוונטי לפי תחום העניין ותוכלו לפרסם להן.

קחו בחשבון שזה לוקח בדרך כלל מספר חודשים עד שמתחילה להיות פעילות ממשית בקבוצות, אבל כל קבוצה גדולה מתחילה ממשהו.


4. השתתפו בכנסים בתחום שלכם

כנסים הם דרך מעולה להכיר אנשים חדשים וליצור קשרים עסקיים בתחום שלכם. נסו לאתר את הכנסים הקרובים בענף שבו אתם מתעסקים, והזמינו כרטיס על מנת להתמקצע מבחינת הידע שלכם, לייצר שיתופי פעולה עם קולגות בתחום ולקבל עוד חשיפה והכרה לעסק שלכם.

דאגו לאחר מכן להעלות תמונות לפייסבוק שלכם ולעמוד העסקי, לתייג אנשים משמעותיים שהתחברתם איתם וכך למעשה להגדיל את מעגל החברים העסקיים שלכם.


5. העלו סרטונים לרשת עם טיפים

מומלץ לייצר סרטונים קצרים שמיועדים לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ולהעלות אותם ליו טיוב או לפייסבוק, זה יכול להביא לכם הרבה חשיפה והכרה בקרב אנשים חדשים.


6. העלו שידור חי בפייסבוק

ודברו על אחד הנושאים החמים שמתקשרים לתחום שבו אתם עוסקים

שידור חי בפייסבוק זו אחת הדרכים הכי טובות לקבל חשיפה מאוד גדולה תוך זמן קצר, ולהגיע לאלפי אנשים תוך שעות ספורות.

חשוב ללבוש איזשהו בגד צבעוני שמושך תשומת לב כך שכשאנשים יראו את הסרטון בפיד שלהם, זה יקפוץ, למשל חולצה בצבע צהוב, כתום, אדום, טורקיז או ירוק על רקע לבן, תמשוך הרבה תשומת לב ותקבלו נוכחות.

כמובן שחשוב לתת תוכן עם ערך או לדבר על משהו שמעניין אנשים ובסוף לדבר גם על איך אתם יכולים לתת פתרון לנושא עם מוצר, שירות או העסק שלכם.

למשל – מאמן לזוגיות, יכול להעלות שידור חי שבו הוא נותן טיפים לדייטינג או משהו בסגנון. לאחר השידור, הטמיעו את הסרטון בתוך מאמר באתר שלכם והוסיפו לו טקסט רלוונטי.


7. צרו דף נחיתה לכל מוצר

צרו מספר דפי נחיתה עבור המוצרים המרכזיים שאתם מוכרים. תוכלו ליצור דף נחיתה עם סרטון, הסברים וכל המידע הדרוש ללקוחות הפוטנציאלים , הפניה לעמוד רכישה וגם טופס להשארת פרטים כדי שתוכלו להוסיף את הליד למאגר הלקוחות הפוטנציאלים וליצור קשר עם הלקוח ולסגור מכירה.

דפי נחיתה מכילים בתוכם הנעה לפעולה וניטרול של הסחות דעת והרבה יותר קל “ללכוד לידים” בדף נחיתה מאשר באתר או בפייסבוק.

לפתיחת חשבון ללא עלות ב- One Two Sale עם דפי נחיתה בחינם לחצו כאן


8. הטמיעו פיקסל מעקב של גוגל ופייסבוק באתר האינטרנט שלכם.

מכירים את זה שאתם נכנסים לאיזה אתר ואחר כך אתם רואים פרסומות שלו בכל אתר אחר שאתם מגיעים אליו ובפייסבוק? קוראים לזה פיקסל רימרקטינג.

זה למעשה קוד HTML שמטמיעים בתוך האתר שלכם והוא אוסף דאטה של קוקיז שמאפשרת אחר כך להעלות קמפיינים ממוקדים למבקרים באתר שלכם בעמוד ספציפי על מוצר ספציפי.

מחקרים הוכיחו שאדם שצופה מספר פעמים באותה המודעה – סביר להניח שבסופו של דבר הוא גם יבצע רכישה במידה והוא צריך את המוצר.

ככה למעשה אתם ממשיכים לתקשר ולפרסם למבקרים באתר שלכם במידה ויש לכם מוצרים או שירותים להציע.

קוראים לזה רימרקטינג.


9. מצאו את הנישה שלכם והתמקדו בה

ככל שתהיו יותר ממוקדים מבחינת תוכן לנישה ספציפית, יהיה לכם קל יותר להתברג בתוצאות ובמיקומים של גוגל, וגם להתברג ולמתג את עצמכם בתחום מסויים.

חשוב לוודא שיש ביקוש גבוה והיצע נמוך בתחום שבחרתם על מנת שתוכלו להשיג תוצאות במהירות רבה יותר.


10. צרו רשימת דיוור עם טופס הרשמה באתר בפופאפ

מומלץ לפתוח חשבון במערכת דיוור כדי להתחיל לייצר רשימת תפוצה ללקוחות ולקוחות פוטנציאלים.

את ההרשמה לרשימת התפוצה אפשר לייצר באמצעות טפסי הרשמה שמטמיעים באתר בעמודים שונים או באמצעות טופס שיקפוץ כפופ אפ באתר.

ללקוחות תוכלו לדוור לגבי מבצעים, מוצרים חדשים, עדכונים ותכנים עם טיפים וערך.

לפתיחת חשבון במערכת דיוור ללא עלות עם פופאפים בחינם לחצו כאן


11. פתחו חשבון לינקדאין LINKEDIN

אם אתם מנהלים עסק, לינקדאין היא אחת הרשתות החברתיות החמות והפעילות ביותר שיש לקהילה העסקית כיום בישראל ובכל רחבי העולם.

באמצעות לינקדאין תוכלו למצוא אנשי מפתח בענף שלכם או בענף שבו נמצאים הלקוחות הרלוונטיים שלכם , ליצור קשרים עסקיים ושיתופי פעולה , לפרסם מאמרים חשובים שמפגינים את הידע שלכם וקישורים לאתר האינטרנט של העסק כדי להגדיל את החשיפה שתקבלו בעולם העסקי.


12. הפכו את עצמכם לאוטוריטה בתחום שלכם

איך עושים את זה? זה פשוט.

ברגע שיש לכם אתר אינטרנט, תוכלו ליצור בתוכו בלוג שבו תעלו 10-15 מאמרים בתחום העיסוק שלכם, תוכלו גם להפיץ כתבות באתרי מפתח גדולים ולחתום בשם שלכם -למשל – דניאל ישראלי, מנכל חברת דן, מומחה לאאוטסורסינג.

תוכלו גם להוסיף פסקה על הידע שלכם בעמוד האודות ובעצם למתג את עצמכם כמומחים בתחום.

נסו להגיע לתכניות חדשות או ליצור קשרים עם עיתונאים על מנת שיעלו כתבה עליכם או על המוצר ויציגו אתכם כמומחים בתחום.

זה לוקח מעט זמן אבל תוכלו לעשות מיתוג עצמי גם באמצעות תוכן שמשותף אצלכם באתר ובעוד מספר אתרים ובלוגים רלוונטיים.

אתם רוצים שכשמישהו יחפש אתכם או את העסק שלכם בגוגל, זה מה שיופיע לו. אתם המומחים. זה כתוב באינטרנט ואף אחד לא יוכל לחלוק על כך , כמובן במידה ויש לכם את הידע הדרוש.


13. בקשו מהלקוחות שלכם חוות דעת כתובות

תוכלו להעלות אותן לאתר, בין אם באמצעות טקסט מוקלד או צילום של חוות הדעת.

זה תורם המון לאיך שאנשים תופסים אתכם, למיתוג ולרמת המקצועיות שלכם.

ככל שיהיו לכם יותר פידבקים אמיתיים טובים, כך יהיה לכם יותר קל להתקדם ובעסק לגרום ללקוחות חדשים לסמוך עליכם.


14. חגגו יום הולדת לעסק ברשת

במידה והעסק שלכם קיים יותר משנתיים או שלוש, אפשר לעשות קצת רעש ברשת סביב חגיגות יום ההולדת או יום ההקמה של העסק אחרי 3 שנים או יותר.

תוכלו להשתמש בזה כ”סיבה למסיבה” בשביל לדוור ללקוחות שלכם, לפרסם בפייסבוק סטטוס חגיגי, לקיים אירוע ללקוחות או לצאת במבצע מיוחד לכבוד יום ההולדת.

יש לכך יתרון של חשיפה כי אנשים מגיבים בדרך כלל לסטטוסים של יום הולדת, במיוחד אם תבחרו תמונה מעניינת וצבעונית, זה ימשוך אליכם תשומת לב של לקוחות קיימים ופוטנציאלים שאולי בדיוק זקוקים למוצר או השירות שלכם.

יש בזה גם מן ההצהרה של אנחנו כאן כדי להשאר וגדלים עם הזמן..


15. התחברו לבלוגרים ומשפיעני רשת בתעשיה שלכם

מצאו את האנשים בעלי ההשפעה בתחום שלכם – אתרי אינטרנט, בלוגים, ואתרי נישה קטנים. בקשו מהם לשתף פעולה והציעו ליצור עבורם תוכן רלוונטי או לשתף פעולה בדרך כזו או אחרת בתמורה לחשיפה לקהל הקוראים שלהם.

תוכלו לעשות ברטר בתמורה למוצר או שירות שלכם או להציע להם להתנסות כדי שיכתבו על זה. כך תוכלו לחסוך עלות של משרדי יח”צ כדי לקבל חשיפה.


16. חלקו דוגמיות \ טעימה מהשירות שלכם

אם יש לכם סדרת מוצרים פיזית, או שאתם יכולים לייצר או לרכוש מוצרי דוגמיות לחלוקה, תוכלו לייצר רשימת לידים מכובדת עם אנשים שירשמו לקבל את המוצר שלכם.

אם אתם נותנים שירותים שונים כמו למשל ייעוץ, אפשר לבנות חבילת התנסות חינמית, שהיא סוג של טעימה מייעוץ מלא, למשל רבע שעה ראשונה חינם להבנת צרכים וכו’. הכל תלוי במוצר שלכם, לפעמים שווה גם להשקיע במוצרי מיתוג כמו למשל מטריה ממותגת בחורף או מחצלת לים בקיץ ולחלק במתנה כמות מסויימת.

ברגע שיש מתנות חינם אנשים בדרך כלל ירשמו בהתלהבות. נכון שחלקם לא יהיו מדוייקים אבל למי שזה כן רלוונטי  – הסיכוי שיהפוך ללקוח אחרי תקופת התנסות, גדל.


17. דאגו לעדכן את האתר שלכם

גוגל אוהב אתרים דינמיים ו”חיים”. לכן חשוב לדאוג לעדכן את התכנים באתר שלכם ובבלוג באופן תדיר לפחות פעמיים שלוש בחודש.

כל פעם שאתם מעדכנים את האתר, זה מאותת לגוגל שמשהו קורה פה, וככל שיש יותר “תקריות”, גוגל יאנדקס אתכם יותר, יעלה את הדירוג שלכם ותוכלו לקבל יותר חשיפה בתוצאות במיקומים הראשונים.


18. שלחו הודעות SMS ללקוחות שלכם לפחות פעם בחודש או חודשיים

להודעות SMS יש אחוזי פתיחה גבוהים מאוד – בסביבות 95%, כך שזו דרך נהדרת להזכיר ללקוחות שלכם שאתם קיימים עם מבצעים מיוחדים, קישור לאתר לעמוד מבצעים, לעדכן על מוצר חדש או שירות שאתם מתחילים לספק, פשוט הישארו במודעות שלהם.

יש בעלי עסקים שאומרים – הלקוחות שלי מכירים אותי וזוכרים אותי.

אבל תחשבו על זה שבדיוק הלקוח שלכם צריך ארון חדש לבית, הוא פותח את הפייסבוק ועולה לו מודעה עם מבצע של המתחרה שלכם. הוא יושב עם חברים ובדיוק אחד החבר’ה מספר על ארון חדש שהוא קנה במבצע אצל המתחרים שלכם. הוא בוודאי ישכח באותו רגע שלפני שנה או שנתיים הוא קנה מכם ארון..

תזכירו לו שבדיוק בחודש הקרוב יש מבצעים על קולקציית הארונות החדשים שלכם. במידה והוא היה מרוצה, הוא יחזור. הוא לא ישכח אתכם.


19. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות בלינקדאין ופייסבוק

הצטרפו לקבוצות רלוונטיות ברשת – בין אם זה לינקדאין ופייסבוק, תוכלו לייצר דיונים, להגיב, לתרום מהידע שלכם ולמתג את עצמכם כמקור ידע או מישהו מקצועי בתחום שלכם.

תוכלו כך גם לייצר קשרים עסקיים, להפנות אנשים למאמרים רלוונטיים באתר שלכם ולייצר טראפיק איכותי והכרה ברשת.


20. הגיבו באתרים ובלוגים רלוונטיים

חפשו ברשת מאמרים וכתבות בתחום העיסוק של העסק שלכם והוסיפו תגובה עניינית למאמר, יחד עם קישור לאתר שלכם. אפשר לחתום ב- דני ישראלי, מנכ”ל חברת ישראלזון,  www.israzone.ers

אם הגעתם למאמר מחיפוש בגוגל, גם אנשים נוספים יגיעו אליו ואנשים בדרך כלל קוראים תגובות למאמרים שמעניינים אותם, אז גם ייצרתם לכם עוד קישור אל האתר שלכם שיעזור לקידום וגם קיבלתם עוד חשיפה רלוונטית על הדרך.


21. הקפידו על חוויית לקוח ברמה גבוהה

אחת הסיבות שבגינה הרבה עסקים נופלים בעידן האינטרנט, היא חוסר שירותיות.

חשוב שיהיה לכם מערך שירות ולהקצות משאבים לטובת טיפול בפניות של לקוחות חדשים, מתעניינים ולקוחות קיימים.

הקפידו לתת מענה בטווח של עד שעה ואם אפשרי אז תוך דקות ספורות , גם לפניות שהתקבלו דרך האתר של העסק, או דרך הפייסבוק.

ככל שיהיו לכם יותר לקוחות מרוצים, כך יהיו לכם יותר לקוחות, כך ידברו על החברה שלכם ברשת וחשוב לשמור על שיח חיובי.

בדקו מדי פעם בגוגל שאין ביקורות או חוות דעת שליליות לגביכם באתרים שונים ובמידה ויש עשו הכל כדי לתקן את המעוות – הלקוח , בעידן הרשתות החברתיות, לרוב צודק, גם כשהוא טועה.

לקוח ממורמר יכול לעשות הרבה רעש ברשת אם יש לו הרבה חשיפה ולהפוך אתכם לשיחת היום ואתם מעדיפים שהיא תהיה חיובית..

לפתיחת חשבון ללא עלות ב- One Two Sale עם דפי נחיתה בחינם לחצו כאן

Recommended Posts

Leave a Comment

שיווק בפייסבוקאתר מותאם למובייל