שיווק באמצעות אימייל, איך לכתוב הצעה שיווקית, מדריך וטיפים למפרסם המתחיל

Home / פרסום דיגיטל שיווק באינטרנט / דיוור אלקטרוני / שיווק באמצעות אימייל, איך לכתוב הצעה שיווקית, מדריך וטיפים למפרסם המתחיל

שיווק באמצעות אימייל, איך לכתוב הצעה שיווקית, מדריך וטיפים למפרסם המתחיל

יש לכם עסק? יודעים שאתם צריכים דיוור אלקטרוני אבל לא יודעים איך? שיווק באמצעות אימייל, איך לכתוב הצעה שיווקית, או ניוזלטר מדריך וטיפים למפרסם המתחיל

בשנים האחרונות שיווק באמצעות אימייל ללקוחות הפך להיות מרכיב משמעותי באסטרטגית השיווק בדיגיטל לעסקים.

זה לא משנה אם יש לכם עסק קטן או גדול,

אתם צריכים לדבר עם הלקוחות שלכם ולהגיע אליהם.

שליחת מייל או דואר אלקטרוני באמצעות מערכת דיוור אל רשימת תפוצה הוא דרך נהדרת לעשות זאת.

יחד עם זאת, יש לא מעט משווקים שעדיין לא פיצחו את הנוסחה שעובדת הכי נכון כשמדובר בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני.

אם אתם שולחים מיילים ללקוחות ולא רואים תוצאות, כדאי שתקראו את המאמר הזה.

כאשר אתם מחליטים על משלוח דיוור ללקוחות שלכם, יש לתכנן מראש ולהחליט על אסטרטגיה.

סגמנטציה ופילוח לרשימת הדיוור

האם אתם מתייחסים לכל הלקוחות ברשימת הדיוור שלכם כאל שוים?

האם כולם מקבלים את אותם המיילים?

האם אתם מקפידים לתת יחס מיוחד ללקוחות הקיימים וללקוחות העבר שלכם?

האם לקוחות עם מחזור רכישה גבוה מקבלים יותר הנחה?

אחת הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים עושים, היא שהם לא מייצרים פילוחים ללקוחות שלהם ושולחים לכל הלקוחות את אותו הדיוור.

אנשים שהם הלקוחות שלך, רוצים להרגיש מיוחדים.

כאשר הם מקבלים ממך אימייל, אסמס או הודעה קולית, הם רוצים לדעת שחשבת עליהם במיוחד ושהם קיבלו הצעה ששמורה רק ללקוחות נאמנים.

הם רוצים להרגיש שאתה מעריך אותם ואת הערך שהם מביאים לעסק שלך.

לכן, כדאי לייצר פילוחים של הלקוחות שלך לפי הסגמנטים הבאים:

  • לקוחות חדשים
  • לקוחות מתעניינים
  • לקוחות ותיקים – לקוחות שרכשו פעם אחת עד לפני שנה
  • לקוחות נאמנים – לקוחות שרכשו יותר מפעמיים
  • לקוחות VIP – לקוחות קבועים עם עסקאות מתמשכות או לקוחות שרכשו יותר מ-4 פעמים
  • לקוחות שהתעניינו במוצרים ספציפיים
  • לקוחות שכמעט ביצעו רכישה באתר

עליכם לייצר הצעות שיווקיות לכל אחד מסוגי הלקוחות הללו בהתאם לרמת הנאמנות שלהם כלפיכם.

תחשבו שאתם למשל רגילים לקנות בגדים מחנות מסוימת.

השארתם את הפרטים, אתם רוכשים שם אחת לחודשיים בממוצע.

לא ישמח אתכם לקבל מייל עם הנחה של 70% השמורה ללקוחות המיוחדים של החברה? 

האם לדעתכם זה יתן לכם מוטיבציה להגיע לחנות ולרכוש עוד בגדים חדשים? 

סביר להניח שכן.

האם לדעתכם לאחר המבצע הזה או “אירוע מכירה ללקוחות VIP” , תמשיכו לרכוש בחנות?

כנראה שכן.

האם הדיעה שלכם על החנות תשתנה לטובה לאחר אירוע המכירה ללקוחות החשובים שאליו הוזמנתם?

כנראה שכן.

על כן, שווה לבנות מראש אסטרטגיה לדיוור אלקטרוני ללקוחות שלכם לפחות 3 חודשים קדימה עם הצעות שיווקיות לכל אחד מהקהלים.

AdobeStock_123862402-1024x1024

שנו את המסננת השיווקית שלכם בהתבסס על התנהגות המבקרים באתר

האם אתם נוהגים לבחון את דוחות הסטטיסטיקות של האתר שלכם?

מומלץ לכם לבדוק מה העמודים הכי נצפים באתר,

באיזה עמודים הגולשים נשארים הכי הרבה זמן

באיזה עמודים יש הכי הרבה טראפיק (תנועה) מגוגל בצורה אורגנית מבלי שעשיתם כלום?

כך למעשה תוכלו לדעת מה המוצרים שהאנשים הכי מחפשים שאתם יכולים למכור ולהציע.

סיכויי המכירה של מוצרים מהסוג הזה שיצאו בניוזלטר לקהל הלקוחות שלכם , הרבה יותר גבוהים מאשר עוד מוצר בחנות.

לצורך העניין, אתר עם בגדי ילדים שמוכר גם תחפושות בין היתר. 

במהלך החודשים ינואר – פברואר, בעלי האתר זיהו עניין מוגבר בקטגורית התחפושות באתר עם תנועה שהגיעה מגוגל.

על מנת למנף את התנועה הזו, הם יצרו באנר פופ אפ עם הזמנה להצטרף לרשימת הדיוור כדי להנות מעדכונים על מבצעים חמים של תחפושות שיעלו בקרוב באתר.

באופן זה נרשמו להם כמה עשרות אנשים בחודש לרשימת התפוצה.

בנוסף, בניוזלטר שהוציאו ללקוחות, הם נתנו מבצעים מיוחדים עבור תחפושות וייצרו אחוזי המרה גבוהים ומכירות.

כך למעשה המנגנון הזה עובד.

זיהוי צורך —> מענה על הצורך —> ערך ללקוח —> רכישה

יצירת וריאציות – A/B TEST

כאשר אתם מוציאים דיוור ללקוחות שלכם, מומלץ מאוד לייצר 2 ניסוחים שונים על מנת לבחון איזה מהם עובד יותר טוב על הקהל.

מומלץ לייצר 2 כותרות שונות.

אפשר לשלוח ל-10% מהרשימה שלכם ניסוח אחד ול-10% מהרשימה ניסוח אחר ולבדוק סטטיסטית מה עובד טוב יותר לפני שאתם מוציאים ניסוח אחיד לכלל הרשימה.

פשוט בודקים לאיזה מהמיילים היו אחוזי פתיחה ואחוזי הקלקה טובים יותר,

בודקים על איזה מוצרים אנשים הקליקו יותר, ובונים מייל חדש ומשודרג.

כך למעשה אפשר למטב את המיילים שלכם.

תנו ללקוחות שלכם מרחב נשימה

אם מישהו נרשם לרשימת הדיוור שלכם, סביר להניח שהוא רוצה לשמוע מכם ולקבל הצעות שיווקיות.

יחד עם זאת, על מנת לשמור על רשימה איכותית של לקוחות נאמנים, חשוב לשמור על מינון נכון של הצעות שיווקיות.

הטיימינג המומלץ למשלוח הודעות שיווקיות ללקוחות הוא פעם עד 4 פעמים בחודש.

גם אם יש לכם חנות שמוכרת מגוון מוצרים, למעט דילים יומיים, עדיף לשלוח עד 2 מיילים בשבוע.

כאשר שולחים יותר ממייל בשבוע באופן קבוע, הלקוחות מתרגלים שזה מגיע ובשלב מסוים מפסיקים להתלהב והמיילים מאבדים מהערך שלהם.

כמו כן, חשוב לשמור על ערך.

תנו ללקוחות שלכם ערך.

גם אם יש לכם הצעה שיווקית , “תפנקו” אותם עם תוכן חדשני, מעניין, משהו שיתן להם ערך.

תוכן שהם יקראו אותו ויגידו לעצמם – איזה מזל שקראתי את זה, למדתי משהו חדש!

אם למשל אתם מטפלים הוליסטים, בדקו בסטטיסטיקות באתר מה העמודים הנצפים ביותר והעלו כתבה חדשה עם טיפים באחד הנושאים הכי פופולארים.

כל החוכמה היא לדעת מה הלקוח צריך ולתת לו את זה – אכול, לעוס וארוז יפה.

כך אתם בעצם מייצרים מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם ואחרי שהם יקבלו מכם מייל טוב שעשה להם סדר וחידש להם דברים, הם ירצו לקבל מכם עוד כאלה וזה רק מגביר את הסיכוי שבפעם הבאה שהם יקבלו מכם מייל, הם יפתחו אותו בהתלהבות.

אל תזבלו!

לצערינו, כיום, הרבה בעלי עסקים עושים שיתופי פעולה עם גורמים שונים על מנת לקבל עמלות שותפים.

זה בסדר. רק יש דרך נכונה לעשות זאת.

בוודאי נתקלתם בכך שמישהו שאתם מנויים לרשימת הדיוור שלו פתאום שולח לכם מייל שיש בו רק פרסום על שירות או מוצר של מישהו אחר ואתם פותחים את המייל ולא מבינים מה קרה,

למה מי שאתם אוהבים לקבל ממנו תכנים, פתאום מנסה למכור לכם?? ועוד מוצר של מישהו אחר שלא ממש קשור אליכם?

למה הוא מטריד אתכם על זה במייל?

על מנת לשמור על הלקוחות שלכם, הימנעו מלשלוח מיילים פרסומיים עבור אחרים.

זה יכול לגרום לאחוזי נטישה גדולים.

מה שכן אפשר לעשות,

הרגילו את הלקוחות שלכם לקבל ניוזלטרים שכוללים בנוסף לתכנים שיווקיים או פרסום מוצרים ושירותים שלכם,

הפניה לעוד 2-4 כתבות .

העלו כתבה לאתר עם ההמלצה ובניוזלטר אתם שמים רק תקציר לאותה המלצה עם הפניה לעמוד באתר שלכם שבו אתם מציגים את המוצר או השירות של מישהו אחר.

את התוכן יש לכתוב מנקודה אישית. כמו בלוג אישי.

שתפו את הלקוחות שלכם מה מצאתם מיוחד במוצר, כיצד הוא עזר לכם, למה, ואיך אתם חושבים שהוא יכול לעזור ללקוחות שלכם ומשם- קישור לעמוד המכירה.

3כבדו את הלקוחות שלכם.

תנו להם לבחור!

אם להכנס לכתבה או לא.

יתכן ורק 5 או 10% מהמנויים לדיוור שלכם יחליטו להכנס לכתבה עם ההמלצה, אבל כך בעצם תשמרו על המוניטין והאמון שיש ביניכם

ולא תתנו ללקוחות שלכם להרגיש כאילו הם שם בשביל שתעשו כסף על הגב שלהם.

זכרו כי כל אדם ברשימת התפוצה שלכם יכול לייצר עבור העסק שלכם הכנסה של אלפי שקלים בשנה.

זכרו כמה קשה עבדתם כדי להשיג את האנשים המדויקים לעסק שלכם ולייצר את רשימת הדיוור.

שווה לכם לאבד אותם בשביל שמישהו אחר ירויח ויהפוך אותם ללקוחות שלו?

או שהם פשוט יצאו מהרשימה אם זה לא מספיק בעל ערך עבורם.

מילת המפתח היא כבוד הדדי.

אל תסתמכו רק על מיילים אוטומטיים

כאשר אתם מנהלים את אסטרטגיית השיווק לעסק שלכם, אל תסתמכו רק על מסרים אוטומטיים שיעבדו בשבילכם.

מדי פעם שלחו מסרים אישיים יותר, או דברים חדשים בעסק.

עדכנו את הלקוחות, דברו איתם, השתמשו בריבוי ערוצי שיווק ולא רק באימיילים.

הקטנת אחוזי הנטישה

כיום כ-50 אחוז בממוצע מכל תיבת מייל מכילה הצעות שיווקיות ללקוחות.

אחוזי הנטישה מרשימות דיוור גבוהים יותר מבעבר.

אם אתם רואים שיש לכם יותר מ-2-3% נטישה על כל דיוור, מומלץ לייצר שאלון בסוף כל ניוזלטר,

ולהציע לגולשים לבחור את תדירות קבלת המיילים מכם.

כך תוכלו בעצם להציע להם אפשרות בחירה ולמנן את תדירות התקשורת איתם ולשמור עליהם.

עדיף לקוח שיקבל מכם מייל פעם בחודש וחצי מאשר לקוח שיעזוב את רשימת התפוצה, לא?

התאמה למובייל

ודאו שאתם עובדים עם מערכות דיוור שתומכות במובייל ובתצוגה נוחה ורספונסיבית.

מרבית האנשים כיום פותחים מיילים דרך המובייל ותוך כדי תנועה, על כן המייל שלכם חייב להתאים לכל סוגי המסכים והמכשירים.

עיצוב המייל

יש כיום שתי גישות בנושא.

הגישה הראשונה אומרת להוציא מייל פשוט, ברקע לבן, שורות קצרות עם קישור לעמוד מסוים.

גישה נוספת טוענת שכדאי להוציא ניוזלטר מעוצב, מעין מגזין עם תוכן בתוך קוביות או סגמנטים וקישורים למספר כתבות.

יש עסקים שעובדים כך או כך, ומצליחים.

אם אתם רואים שהדיוור שלכם לא מניב תוצאות, נסו לשנות.

תעברו על תיבת המייל עם ההצעות השיווקיות שלכם ותראו איך עסקים אחרים עובדים.

הרשמו לרשימת התפוצה של המתחרים שלכם (במייל חדש ולא קשור לשמכם או לשם העסק)’

ובדקו מה הם מוציאים ללקוחות, באיזו תדירות והאם זה עובד להם בסופו של דבר.

ועדיין, רצוי לחדש. לעצב. לגוון.

יש כיום מגוון מערכות דיוור בשוק שנותנות לכם פתרונות עיצוביים פשוטים לשימוש כמו למשל המערכת של One two sale

שגם מאפשרת לכם פתיחת חשבון בחינם ויצירת רשימת דיוור ללא עלות עם מערכת שיש בה תבניות מייל מעוצבות וגם דפי נחיתה בחינם.

לסיכום,

רשימת התפוצה שלכם היא אחד הנכסים הכי חשובים של העסק שלכם.

התייחסו אליה בכבוד.

שימו מול עיניכם את הלקוחות הכי גדולים של העסק ודמיינו שכל אחד מעשרות, מאות או אלפי האנשים שברשימה שלכם, יכול להפוך להיות כזה.

להתחברות לניסיון למערכת של ONE TWO SALE  עם ריבוי ערוצי שיווק ללא תשלום :

Recommended Posts

Leave a Comment

u - bahn / metro subwaypexels-photo-59628