שיווק בסושיאל מדיה – 6 רשתות חברתיות שכדאי לעבוד איתן אם יש לכם עסק

Home / בלוג טיפים ומאמרים / שיווק בסושיאל מדיה – 6 רשתות חברתיות שכדאי לעבוד איתן אם יש לכם עסק

שיווק בסושיאל מדיה – 6 רשתות חברתיות שכדאי לעבוד איתן אם יש לכם עסק

פייסבוק Facebook , יוטיוב  Youtube, לינקדאין Linkedin , פינטרסט Pinterest , גוגל פלוס Google Plus, אינסטגרם  Instagram, הן רשתות שכל בעל עסק חייב להכיר ולדעת איך לעבוד איתן.

שיווק דיגיטלי הוא אחד מאבני היסוד של כל עסק שרוצה להצליח ולהגיע לחשיפה מכובדת בקרב לקוחות פוטנציאלים וקיימים.

אחד היתרונות הגדולים של השיווק הדיגיטלי באמצעות רשתות חברתיות הוא שאתם יכולים להשקיע הרבה פחות כסף מבעבר בשיווק באוף ליין ובמדיות השונות ולהגיע להרבה יותר אנשים בזמן קצר.

לפניכם רשימה של רשתות חברתיות שכדאי שתעבדו איתן אם יש לכם עסק וטיפים לעבודה נכונה:

  • פייסבוק – Facebook
  • יוטיוב Youtube
  • לינקדאין Linkedin
  • אינסטגרם Instagram
  • פינטרסט Pinterest
  • גוגל פלוס Google Plus

פייסבוק Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית החזקה ביותר כיום בכל מה שקשור לנושא שיווק באינטרנט או שיווק ברשתות חברתיות.

בפייסבוק יש לכם אפשרות לייצר עמוד עסקי שאליו אנשים יכולים להתחבר, לעקוב אחרי הפעילות שלכם, אחרי הפרסומים, להחשף למידע שאתם מציגים, למוצר או לעסק שלכם.

במידה ואתם יודעים איך לייצר תוכן ויראלי איכותי, יהיה לכם קל לעשות שיווק בפייסבוק בלי להוציא הרבה כסף על קידום ממומן אלא באמצעות יצירתיות ושימוש בכלים אינטרנטיים אוטומטיים שיעשו בשבילכם את העבודה.

שיווק בפייסבוק נעשה באמצעות כתיבת סטטוסים בפייסבוק מתוך מחשבה של הגעה לקהל היעד הרצוי, מה מדליק אותו, מה מרגש אותו ומה הצרכים שלו , על מנת להצליח לתפוס את תשומת הלב שלו.

לפייסבוק יש מטרה די ברורה כלפי בעלי עסקים – לגרום לכם להוציא כסף על קידום ממומן או מודעות פייסבוק.

תוכלו לקרוא כאן מאמר עם אסטרטגיות לשיווק בפייסבוק שיתנו לכם כלים להגיע לחשיפה נרחבת ללא תשלום.

ככל שתייצרו יותר תוכן טוב ואיכותי, כך תהיה לכם חשיפה רבה יותר וללא עלות.


יוטיוב – YouTube

יוטיוב היא רשת של הפצת מדיה וסרטוני וידאו.

היות ויוטיוב היא חלק מגוגל, יש לרשת ולתכנים שמופיעים בה עדיפות במנועי החיפוש של גוגל.

כך שהשקעה בערוץ יוטיוב פעיל היא בהחלט הכרחית ויכולה להועיל רבות לשיפור החשיפה של העסק שלכם ברשת ובתוצאות החיפוש.

כאשר עובדים עם יוטיוב, יש לעשות מחקר על ביטויי מפתח ונושאים פופולאריים כדי למצוא את הטרנדים החמים שיגרמו לאנשים להגיע לסרטונים שלכם.

סרטונים ב – Youtube יכולים להיות סרטונים מקצועיים, הם יכולים להיות גם סרטונים פשוטים עם טיפים נהדרים ובעלי ערך שאותם תוכלו לצלם אפילו עם הסמארטפון שלכם, או עם מצלמה ביתית פשוטה ולערוך עם תכנת עריכה ביתית.

חלק גדול מהסרטונים הכי פופולאריים ברשת הם סרטונים ביתיים שצולמו בחלק גדול מהמקרים במצלמת פלאפון פשוטה ולא איכותית , אך מה שחשוב זה התוכן והסיפור שמאחורי הסרטון וגם הערך שניתן לצופה.

יחד עם זאת ובאותה נשימה, כאשר אתם מעלים סרטון ליוטיוב חשוב להשתמש גם בטקסט בעמוד הסרטון , להשתמש במילות תג וביטויי מפתח ולהעלות אותו במקביל גם בפייסבוק באופן עצמאי, היות ופייסבוק פחות אוהבים לקדם סרטונים מיוטיוב ומעדיפים שתעלו את הסרטונים ישירות דרך הפלטפורמה שלהם.

אנשים רבים כיום מחפשים מידע מקצועי דרך יוטיוב כי יותר נוח להם לשמוע וללמוד באמצעות קול או ויזואלים כך שככל שיהיה לכם יותר תוכן מקצועי ביוטיוב, כך החשיפה שלכם תהיה רבה יותר.


לינקדאין – Linkedin

לינקדאין היא רשת חברתית לבעלי עסקים ואנשי מקצוע.

בשנים האחרונות הרשת הגיעה למאות מליוני משתמשים ברחבי העולם וזו זירה נהדרת ליצירת קשרים עסקיים ומסחריים.

בחו”ל הרשת הרבה יותר חזקה ופופולארית ובקצרה נאמר כי אם בעבר כדי להגיע למנהלים בכירים ומקבלי החלטות בארגונים גדולים, הייתם צריכים לנסות לקבוע פגישה או להשתמש בקשרים עסקיים ולהגיע פיזית,

היום , באמצעות מספר קליקים במחשב ושימוש במעגלי חברים שלכם בלינקדאין, תוכלו להגיע לאנשים חשובים מאוד שבד”כ הם פחות נגישים, להיות איתם באותן קבוצות דיון, לראות את הרזומה העיסקי שלהם ולייצר איתם אינטראקציה שעשויה להוביל לקשרים עסקיים פעילים.

כמו כן, בשנים האחרונות לינקדאין מאפשרת פרסום וחשיפה לקהלי יעד מאוד ממוקדים בתחום העסקי והרשת מהווה פלטפורמה לפעילות של שיווק בדיגיטל לקהלים מאוד מפולחים ומדוייקים. פשוט תפרסמו גם שם את המאמרים שלכם.


אינסטגרם – Instagram

אינסטגרם היא גם אחת הרשתות החברתיות שעשו שינוי משמעותי באופן שבו השיווק הדיגיטלי מתנהל כיום.

הם גרמו לכל הנושא הויזואלי לקבל חשיבות כאשר מה שעושים ברשת זה לשתף תמונות ואנשים עושים לכם לייקים.

זהו.

כמה המנגנון הזה פשוט וכמה כח יש בו.

אינסטגרם לעסקים

שימוש ברשת Instagram אמנם לא מתאים לכל סוגי העסקים, אך ברגע שיש לכם מוצרים פיזיים פופולאריים בקרב קהל צרכנים פרטיים, יהיה לכם קל ונוח לקדם את המוצרים כפלטפורמה לפרסום לכל דבר ועניין.

גם כאן חשוב להשקיע בויזואלים, במסר, ברעיונות ולהפוך את המוצרים שלכם ליפים ונחשקים באמצעות שימוש בקומפוזיציה, זויות צילום, פילטרים ותאורה על מנת לייצר תמונות שמושכות תשומת לב וגוררות חשיפה רבה יותר.


פינטרסט – Pinterest

פינטרסט היא עוד רשת ויזואלית לשיתוף תוכן ובישראל היא עדיין לא מפותחת מספיק.

בשונה מרשת אינסטגרם שבה אתם מעלים תמונה מהסמארטפון ומשתפים אותה,

ברשת פינטרסט אתם בד”כ משתפים תמונות מתוך אתרים, או תמונות מהסמארטפון.

בפינטרסט יוצרים “לוחות השראה” וכאשר מדובר במוצרים מתחום העיצוב , אופנה, מוצרי ילדים , תינוקות, עיצוב אירועים, הפקות וכו’, הרשת נהדרת לשימוש.

למשל- אם יש לכם מוצרים לעיצוב הבית, אפשר להעלות תמונות של חדרים מעוצבים בסגנונות שונים עם שימוש בפריטים שלכם, ולקשר אותם לכתבות ועמודים ספציפיים באתר שלכם .

ברשת Pinterest תמצאו הרבה אינפוגרפיקות, רעיונות, מדריכים ובעיקר המון השראה.


גוגל פלוס – Google Plus

גוגל פלוס היא הרשת החברתית של גוגל.

לפני מספר שנים היא הגיחה לחיינו ואנשים היו בטוחים שיגיע תחליף לפייסבוק.

הן פועלות על אותו העיקרון רק שגוגל פלוס פותחת יוזר באופן אוטומטי לכל אדם עם חשבון גוגל, כך שכל מה שנשאר לכם לעשות הוא לאשר ולעדכן את הפרופיל שלכם וככל שתעשו בו יותר שימוש תקבלו יותר חשיפה.

בגוגל פלוס יש הרבה פחות פעילות מאשר בפייסבוק, אך בעקבות אפליקציית גוגל שמותקנת כיום באופן אוטומטי במרבית מכשירי הסמארטפון,

תוכלו לקבל עדכונים על החברים שלכם ברשת של גוגל פלוס ולעקוב אחר הפעילות שלהם.

כמו כן, לפוסטים או מאמרים שמשותפים באמצעות גוגל פלוס, יש יכולת קידום נהדרת וחזקה מאוד במנועי החיפוש של גוגל, כך שאם למשל תעלו מאמר באתר שלכם שהוא לא כל כך חזק והוא יגיע נאמר לעמוד 4-5 בתוצאות ,

יש סיכוי טוב שאם תשתפו את המאמר הזה עם השם , הכותרת ותמונה בחשבון גוגל פלוס שלכם, שהוא יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל,

זאת בנוסף לעובדה שהדירוג של האתר שלכם ישתפר, היות והוא מקבל קישור מרשת חברתית מאוד פעילה וענפה.


לסיכום, כאשר אתם מייצרים אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם ומעוניינים להגיע לכמה שיותר חשיפה,
כדאי לעשות שימוש נרחב ככל האפשר במספר ערוצי שיווק.

לעיתים אתם תופתעו מכמות החשיפה שתוכלו לקבל בערוץ מסויים שבאמצעותו הפצתם את התוכן הנכון בזמן הנכון שענה על צורך ספציפי של מספיק אנשים ולא תמיד יש דרך לדעת את זה מראש.

לכן, עדיף לפזר את הביצים במספר סלים ולא רק בסל אחד, יחד עם יצירת אסטרטגיה לתוכן.

אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים במדור בלוג שיווק

ואם יש לכם עסק, One Two Sale היא מערכת נהדרת שמאפשרת לכם לנהל ולתפעל את הפעילות השיווקית שלכם בממשק אחד עם מגוון ערוצי שיווק וכלים מתקדמים כגון :
דפי נחיתה , הודעות SMS , מערכת פופ אפ , מערכת דיוור אלקטרוני, שרת פקסים, הפצה ברשתות חברתיות, הודעות למסנג’ר בפייסבוק ועוד פיצ’רים שכל עסק חייב. 

לפתיחת חשבון ללא עלות במערכת לחצו כאן

Recommended Posts

Leave a Comment

איך להכין באנרים חינםLINKEDIN לינקדאין