טיפים לקידום אתרים – אופטימיזציה לתוכן – SEO – המדריך לבעלי אתרים מתחילים

Home / קידום אתרים SEO / טיפים לקידום אתרים – אופטימיזציה לתוכן – SEO – המדריך לבעלי אתרים מתחילים

טיפים לקידום אתרים – אופטימיזציה לתוכן – SEO – המדריך לבעלי אתרים מתחילים

טיפים לקידום אתרים – אופטימיזציה לתוכן – SEO – המדריך לבעלי אתרים מתחילים – איך לאתר ביטויי מפתח , איך לעשות אופטימיזציה לתוכן קיים באתר – איך להעלות דירוג במנועי החיפוש

אופטימיזציה לתוכן – או SEO , היא דרך נהדרת להגדלת הטראפיק באתר שלכם ולקידום שלו באופן טבעי במנועי החיפוש ללא קידום ממומן. 

לאלו מכם שאין להם יותר מדי נסיון בקידום אתרים או שאתם בעלי עסקים קטנים עם אתר אינטרנט שגם אותו אתם מתפעלים ברמה בסיסית ביותר, זו נראית כמו משימה מאתגרת ביותר.

יחד עם זאת, אתם תגלו מיד במאמר שלפניכם, שאופטימיזציה למנועי חיפוש היא משימה יחסית פשוטה, כל עוד תשמרו על כמה כללים עקרוניים.

במאמר זה ננסה לסכם עבורכם מספר צעדים בסיסיים בשביל לעשות אופטימיזציה לתוכן הקיים באתר שלכם.


הרשמה לפיד RSS

בשביל לייצר נוכחות משמעותית במנועי החיפוש של גוגל, הזמינו את המבקרים באתר להרשם לפיד שלכם – RSS – זה מעין קובץ שהם נרשמים אליו ואז האתר שלכם יופיע להם בעדכוני החדשות והתוכן ברשת שלהם. זה קיים יותר בחו”ל, אבל גם בארץ ישראל זה תופס בהחלט.

ככל שתצליחו לגרום ליותר אנשים להרשם לפיד שלכם – או לעדכוני תוכן, כך מנועי החיפוש יתייחסו לאתר שלכם כאל אתר רלוונטי עם תוכן מעניין שאנשים מוצאים לנכון להרשם אליו.

ככל שיהיו לכם יותר רשומים לפיד, כך המיקום שלכם במנועי החיפוש יתקדם כלפי מעלה.


כאשר אתם מייצרים בתוך הכתבה מיקוד לביטויי מפתח ספציפיים שאנשים מחפשים בגוגל, הקפידו לשים אותם תחת גרשיים כציטוט כמו למשל “ביטויי מפתח מחופשים בגוגל”.

כמו כן, חשוב להשתמש בלפחות 4-5 תגיות בכל מאמר עם ביטויי מפתח שמתקשרים לביטוי המפתח הראשי.

שלבו את ביטויי המפתח עם כותרות בולטות .


תוספים ל-SEO 

במידה ואתם משתמשים בפלטפורמה של וורדפרס, יש תוסף נהדר של SEO שנקרא YOAST SEO. הוא מאפשר לכם לדעת אם מאמר מסוים עומד בקריטריונים של גוגל לקידום ונותן לכם נקודות מנחות ליצירת תוכן מותאם ל- SEO.

כמו כן, בגרסת הפרימיום שלו שעולה כ-70 דולר בשנה, תוכלו לייצר עד 5 ביטויי מפתח לכל מאמר – שזה בעצם כמו לכתוב 5 מאמרים שונים מבחינת גוגל, וזה יקדם אתכם בצורה משמעותית במנועי החיפוש במידה ותשתמשו בביטוי המפתח הנכונים ותעבדו לפי הנחיות התוסף שיגיד לכם איך לבנות את התוכן בצורה נכונה בכל הקשור לקריאות, תגי מטא , תקציר מטא – כל הדברים שגוגל קורא, פשוט מגישים לו את התוכן מסודר ומתומצת ואז קל לגוגל לקטלג אתכם בצורה מדויקת יותר.



תנו מידע מקדים 

השתדלו לתת תקציר לקהל הגולשים בתחילת המאמר כך שהם יוכלו להבין אם התוכן רלוונטי להם ועל מה מדבר המאמר.

כך גם לגוגל יהיה קל יותר לקטלג את התוכן שלכם באמצעות ביטויי המפתח שתשתמשו בהם בתקציר.


צרו SITE MAP 

אם אתם לא יודעים איך, בקשו ממתכנת שמבין בקידום לייצר לכם מפה שמופיעה בגוגל ומאנדקסת את האתר שלכם וכל העמודים בתוכו לפי נושאים. כך למעשה אתם מייצרים עוד לינקים נכנסים לאתר שלכם מתוך גוגל וזה יעזור לכם להתמקם במקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש.


התמקדו בנישה ספציפית

ההמלצות של המומחים לאתרים קטנים הן להתמקד בכ-20-30 ביטויי מפתח שיופיעו במיקומים שונים באתר תחת אותו הנושא. בין אם בכתבות, כותרות של כתבות, קטגוריות או תתי קטגוריות כלליות באתר.

תוכלו למצוא ביטויי מפתח משמעותיים ב- KEYWORD PLANNER של גוגל ויש כל מיני מערכות בתשלום שיאפשרו לכם להשיג מיפוי מדוייק בזמן קצר יותר , מידע על המתחרים שלכם ועוד פרמטרים שטוב לדעת כשבונים אסטרטגיה של SEO לאתר אינטרנט.


בדקו את האתרים של המתחרים שלכם. 

עשו חיפוש במנועי החיפוש השונים על ביטויי מפתח שבהם בחרתם להתמקד, בדקו מי הם האתרים שעולים ראשונים, מהם התכנים, וצרו תכנים דומים אצלכם.


חשוב – אל תעתיקו תוכן לעולם!

הן מבחינת זכויות יוצרים והן מבחינת תוכן כפול.

בדקו מהם המאמרים החזקים בתחום שלכם ברשת ושכפלו כאלה אצלכם, כמובן אחרי שקראתם והפנמתם וכתבתם את הדברים בשפה שלכם.


צרו מאמרים עם 500-700 מילים. 

נכון שהמינימום ההכרחי לגוגל הוא 300 מילים, אבל מאמרים ארוכים יותר יחזיקו את הגולשים לזמן רב יותר באתר שלכם ויעלו את הדירוג שלכם בגוגל ככל שהתוכן יהיה רלוונטי.


העלו תכנים בתדירות של פעם- פעמיים בשבוע לפחות במשך חודשיים שלושה ברציפות. 

כך מנועי החיפוש יבינו שיש פה אתר שמתעדכן בתדירות גבוהה , תוכן דינמי עם ערך, תוכן ששווה לקדם.


לסיכום, 

SEO לאתר אינטרנט הוא תהליך חשוב ומשמעותי. במיוחד אם יש לכם כבר אתר אינטרנט “רדום” עם תוכן שאין בו יותר מדי תנועה.

תוכלו לקרוא המון מאמרים בנושא או לצפות בסרטונים ביוטיוב עם המון טיפים קצרים שישדרגו לכם את הידע הכללי ואת ההבנה בנושא.

ככל שיהיה לכם יותר ידע, כך יהיה לכם יתרון על פני המתחרים שלכם וכך תוכלו גם לחסוך בהוצאות פרסום והוצאות קידום ממומן לאתר האינטרנט של העסק שלכם ולייצר תשתית שתמשוך את קהל הלקוחות שאתם צריכים 24 שעות מסביב לשעון.

Recent Posts

Leave a Comment

hands-woman-laptop-notebook