10 דרכים של יצירת לינקים נכנסים לאתר – קישורים נכנסים לאתר אינטרנט שיפור SEO

Home / אתרי אינטרנט / 10 דרכים של יצירת לינקים נכנסים לאתר – קישורים נכנסים לאתר אינטרנט שיפור SEO

10 דרכים של יצירת לינקים נכנסים לאתר – קישורים נכנסים לאתר אינטרנט שיפור SEO

10 דרכים של יצירת לינקים נכנסים לאתר – קישורים נכנסים לאתר אינטרנט שיפור אופטימיזציה ו- SEO

כל בעל אתר פעיל עם תנועה נכנסת וקידום אורגני בגוגל, יודע שעל מנת לקבל דירוג גבוה לאתר מבחינת מנועי חיפוש,

חשוב שיהיו גם קישורים נכנסים לאתר שלכם על מנת שגוגל ידע לקרוא את המסלול של תנועת הגולשים והקישורים.

ככל שיש יותר אתרי תוכן שמקשרים אליכם מתוך תוכן רלוונטי לתחום העיסוק של האתר, כך הדירוג של האתר שלכם יוכל לעלות באופן כללי ועם הזמן גם יכולת הקידום של התכנים שיש באתר תעלה,

מה שזה אומר – התכנים שלכם, במידה והם יהיו בנויים נכון מבחינת SEO וביטויי מפתח רלוונטיים, יקודמו באופן אורגני על ידי גוגל מבלי שתצטרכו לעשות פעולה כלשהי על מנת לקדם אותם.

אז איך משיגים קישורים נכנסים לאתר?

ראשית, חשוב לשים לב לאיכות הקישורים. 

ברגע שקונים תוכן באתרי תוכן מסוימים, גוגל עשוי לזהות שזהו קישור קנוי בתשלום ואז הוא עלול להעניש אתכם דרך ה – Search Console.

ע”פ הנהלים של גוגל ניתן לקנות קישורים אך יש להצמיד להם  את התגית rel=”nofollow” שמונעת מהקישור להעביר תנועה מאתר לאתר ואז גוגל לא מקדם את הקישור הזה.

יחד עם זאת כפי שתראו במאמר שלפניכם,  יש מספר דרכים שבהן ניתן לעשות זאת.

ראשית  – כמה דברים שלא כדאי לעשות:

קישורים יוצאים מאתרי אינדקס

יש כיום מגוון אתרי אינדקס ברשת שעד לפני כמה שנים הועילו למקדמי אתרים אך כיום גוגל רואה בהם כאתרי ספאם ומתעלם מקישורים שיוצאים מהם היות ומרבית התוכן באתרים הללו הוא כפול ובדרך כלל גוגל גם מעניש אתרים מסוג זה ואתם עלולים להיענש יחד איתם.

על כן, עדיף להמנע.

קישורים יוצאים ממערכות אוטומטיות ברשת 

יש כיום מגוון אתרים בחול שמאפשרים לכם לייצר תוך דקות אחדות עשרות, מאות ואף אלפי קישורים נכנסים לאתר שלכם.

אל תעשו זאת!

הם אמנם מבטיחים לכם “קישורים איכותיים”, אך בפועל, מדובר על מנגנונים אוטומטיים ליצירת קישורים באינדקסים וכל מיני אתרי ספאם כתגובות שיוגדרו כספאם.

עם כמות גדולה של קישורי ספאם, גוגל עשויים להעניש את האתר שלכם בחומרה ולהעיף את התכנים באתר שלכם מתוצאות החיפוש.

אם עשיתם את זה בעבר ותרצו לבטל , צריך לפנות לכל אחד מהאתרים באופן אישי ולבקש הסרה או לעשות מהלך שמבקש מגוגל לא להתייחס לקישורים ספציפיים.

תמצאו על זה הסבר ב- Search console של גוגל.

אזהרה נוספת – תוכן כפול!!

אחד הדברים הכי מסוכנים וטיפשיים שאתם יכולים לעשות זה לשתף תוכן כפול באתרים שונים כשהאתר שלכם הוא חלק מהמקומות בהם הוא מופיע.

כבר יצא לנו להתקל בבעלי עסקים שכתבו מאמרים נהדרים ושיתפו אותם בנוסף לאתר שלהם, גם באתרים נוספים ולאחר מכן התפלאו לגלות שהם לא מצליחים לקבל שום קידום דרך גוגל.

אם אתם רוצים לפרסם תוכן מסוים במספר אתרים, צרו אותו בוריאציות שונות.

זה אומר שאתם קוראים את המאמר וכותבים אותו מחדש. לא משנים פסקאות או משפטים, אלא כותבים הכל מהתחלה.

במידה ואתם בוחרים לתרגם מאמר מאתר מחו”ל – כנ”ל.

גם מבחינת תרגום – גוגל רואה את זה כתוכן כפול.

צריך לקרוא את המאמר, להבין , להפנים, לעבד ולהוציא אותו החוצה בצורה שונה מהמקור.

אם אתם קונים תוכן מכותבי תוכן- בצעו בדיקה רנדומלית על 2-3 משפטים מתוך התוכן דרך גוגל על מנת לוודא שהתוכן אכן מקורי ולא מופיע בשום אתר אחר ברשת.

ועכשיו, אחרי שעברנו על האזהרות הקשות, בואו נעבור למה אתם כן יכולים לעשות כדי לייצר קישורים נכנסים לאתר שלכם:

כתיבת תוכן לאתרים אחרים 

אחת הדרכים הכי טובות היא לייצר כתבות לאתרי תוכן גדולים. במידה ויש לכם תוכן עם פוטנציאל לתוכן ויראלי או מידע עם המון ערך כמו למשל רשימת טיפים או מדריך של עשו זאת בעצמכם, עם תמונות והדרכה שלב אחר שלב,

זה תוכן מסוג שהרבה אתרי תוכן ופורטלים גדולים ישמחו להעלות אצלהם.

בתוך המאמר כדאי לשלב קישור לאתר שלכם לעמוד שמתקשר לנושא הכתבה תחת ביטוי ספציפי.

למשל – מדריך איך לבחור מושבי בטיחות לתינוק ואתם שמים קישור בביטוי “מושבי בטיחות” אל האתר שלכם.
כמובן שהכתבה צריכה להופיע בקטגוריה רלוונטית או להתקשר לתחומי העניין של האתר בו פרסמתם את המאמר.
דרך נוספת, היא להציע כתיבת טור אישי שלכם כבעלי מקצוע בפורטלים גדולים ואתרי חדשות.
אפשר לפנות באופן אישי ולבקש לתת לכם במה לתוכן שיתן ערך לגולשים.
חשוב רק לוודא שאלו קישורים שגוגל יכול לעקוב אחריהם ולא קישורי No follow.

פתיחת בלוג בפלטפורמה של בלוגיה 

דרך נהדרת נוספת לייצר קישורים נכנסים לאתר שלכם, היא באמצעות פתיחת בלוגים בפלטפורמות של בלוגיות כגון : תפוז, XNET, סלונה, אונלייף ועוד אתרים שמאפשרים לכם לפתוח בלוג בחינם.

כמובן שאם תפתחו בלוג ותעלו בו רק 2-3 מאמרים עם קישורים אליכם, גוגל יזהה את הפעילות הזו כחשודה ויתעלם מהקישורים במקרה הפחות טוב או יעניש אתכם במקרה אחר.

למהלך כזה חשוב להיערך מראש ולייצר תכנים סביב נישה מסויימת ולקשר מדי פעם גם לאתרים אחרים ( למשל רעיונות להשראה לעיצוב חדרי ילדים ולקשר לבלוגים בחול ),

אבל כדאי שיהיו לכם לפחות 10-15 כתבות מוכנות מראש שאותן תשתפו אחת לשבוע בממוצע ושהן יעסקו בתחומי העניין של האתר שלכם.

אתרי תמיכה מקבילים

דרך נוספת לייצור קישורים נכנסים לאתר שלכם היא באמצעות רשת של אתרי תמיכה.

הכוונה באתרי תמיכה היא לבלוגים או אתרים קטנים שאותם תקימו על שרתים נפרדים משרת האחסון הראשי שלכם או אפילו בלוג ב- wordpress.com ולרכוש דומיין.

גם במקרה הזה, חשוב לייצר בלוגים עם תוכן שעומד בסטנדרטים של גוגל – כלומר 300 מילים לפחות ועדיף לכיוון ה-400, שימוש בביטויי מפתח, כותרות משנה ותגיות מטא שיעזרו לגוגל לאנדקס את האתר שלכם כאתר לכל דבר.

אבל איך מייצרים הרבה תוכן???

רגע לפני שאתם נבהלים, תחשבו שאם אתם רוצים לעשות מהלך של ייצור תוכן, זה ידרוש מכם השקעה לטובת ייצור של כ-50 -100 תכנים שתוכלו להשתמש בהם במהלך ה-3 חודשים הראשונים.

יש היום ספקי תוכן שיכולים לייצר לכם מאמרים וכתבות לפי נושאים בסכומים שנעים בין 50 -500 ש”ח לכתבה.

בדרך כלל אם קונים כמות של מאמרים המחיר יורד בהתאם.

אפשר גם למצוא סטודנטים שאולי יסכימו לכתוב עבורכם תכנים בסכומים נמוכים יותר.

כך שלמשל לצורך העניין – 50 כתבות יכולות לעלות לכם בין 2500-4000 ש”ח, תלוי בנושא וכ-100 כתבות יכולות לעלות בסביבות ה-5,000 ש”ח , פחות או יותר. אם תקחו בחשבון שכמות כזו תייצר לכם במשך שנה תנועה שוטפת לאתר שגם תגדיל את המכירות שלכם, שווה לכם להשקיע בתוכן שיופיע גם באתר שלכם וגם באתרים אחרים.

כמו כן, חשוב שיהיו קישורים פנימיים בין כתבות רלוונטיות באתר שלכם.

יש לזה גם ערך מבחינת גוגל וזה חשוב למבנה הקישורים הכללי והדירוג שלכם בגוגל.

רשתות חברתיות

קישורים ברשתות חברתיות הם אמנם קישורי No follow אך הם יכולים לייצר עבורכם המון תנועה לאתר וכאשר יש אזכור של כתובת האתר והשם שלו או השם שלכם ברשתות חברתיות, יש לזה עדיין ערך רב מבחינת גוגל.

אם אתם יודעים לייצר תכנים ויראלים שאנשים אוהבים ורוצים לקרוא, הם ישתפו אותם וכתבות מסוג זה יכולות להיות משותפות בפלטפורמות שונות ולהביא המון תנועה לאתר גם לטווח הרחוק.

עכשיו זה הזמן לייצר לעצמכם פרופיל בלינקדאין, בפייסבוק, גוגל פלוס, פינטרסט, טוויטר, וכל פלטפורמה שאתם מתחברים אליה ולהתחיל לשתף שם תכנים שלכם עם קישורים לאתר. יש לזה ערך מבחינת גוגל. לא גבוה מדי אבל יש.

תוכלו לנהל את השיתופים ברשתות החברתיות באמצעות כלים לניהול קמפיינים ושיתוף ברשתות חברתיות במערכת One two sale

קישורים יוצאים מתוך תגובות בפורומים

עד לפני כמה שנים זו היתה שיטה די מוצלחת לקידום תכנים, אך כיום גוגל למד לזהות קישורי ספאם, במיוחד כאלו שמופיעים בחתימה שלכם.

יחד עם זאת, הדרך הנכונה לעבוד עם פורומים ואף קבוצות פייסבוק היא להכנס לפורום רלוונטי, לענות על שאלה ולצרף קישור למאמר מקיף יותר בנושא בתוך האתר שלכם.

רצוי לעשות זאת באמצעות שימוש בביטויי מפתח ואז יש סיכוי שהקישור יאושר על ידי מנהל הפורום, תוכלו להזרים תנועה וגם תקבלו קישור מאתר תוכן חזק שיקדם את המיקום שלכם בגוגל.

כמובן שיש לשמור על מינון נכון ולעשות זאת אחת לכמה ימים בביטויים שונים.

כנ”ל לגבי תגובות בבלוגים או אתרי תוכן – אם תשימו ביום אחד פתאום 2-3 קישורים למאמרים אצלכם עם הודעות שחוזרות על עצמן, זה עלול להתפרש בגוגל כמשהו חשוד ואתם עלולים להיענש.

בלוגים – עבודה עם בלוגרים

במידה ויש לכם מוצר או שירות, כדאי לכם לעשות שיתוף פעולה עם בלוגרים.

יש כיום מגוון קבוצות של בלוגרים ברשת או בלוגרים מובילים שישמחו לעבוד איתכם בתמורה לתשלום סמלי על כתבה, או התנסות בשירות שלכם או קבלה של מוצר במתנה.

הבלוגרים כותבים סקירה על המוצר או השירות יחד עם קישור אליכם לאתר ואז תוכלו למעשה לקבל קישורים נכנסים מאתרי תוכן שמוגדרים כחזקים (במיוחד בלוגים עם עשרות אלפי כניסות בישראל), אך כדאי שהם יתממשקו לתחום שלכם והם ידברו על תוכן המתקשר לתחום העיסוק של העסק והאתר שלכם.

תשלום לבלוגר יכול לנוע בסך של 200-10000 ש”ח לכתבה, תלוי בגודל האתר, יכולת הקידום שלו והדירוג שלו בגוגל.

תוכלו לערוך ערב פרזנטציה לבלוגרים, להציג להם את המוצר או השירות באמצעות מצגת, מתנה לכל בלוגר או תוי קניה או לחילופין תשלום ישיר – שכולם יחשבו כהוצאות של העסק שגם תזדכו עליהם לאחר מכן, ותוך 2-4 שבועות יש לכם כמות של קישורים נכנסים לאתר עם תוכן איכותי שהבלוגרים מיצרים עבורכם.

למידע ושאלות נוספות בנושא של בלוגרים ניתן לפנות לחלי שתשמח לקשר אתכם לעבודה מול בלוגרים : Helie@onetwosale.co.il

שיתופי פעולה עם קולגות

שיתופי פעולה עם אתרים של חברים – אם יש לכם קולגות בתחום שמתקשר איכשהו לתחום העיסוק שלכם, בקשו מהם לשתף פעולה ולהחליף קישורים. תוכלו להציע לקדם אותם באמצעות ניוזלטר או רשתות חברתיות והם יעלו עבורכם כתבה באתר שלהם, שאתם יכולים לכתוב כמובן.

יש לשמור על קשר בין תחום העיסוק של האתר לבין תחום העיסוק שלכם.

2

אתרי דרושים

אתרי דרושים הם אתרים שמתעדכנים ברמה יומיומית ולכן גוגל מאוד אוהב אותם.

יש מקדמי אתרים רבים שמפרסמים מודעות דרושים באתרים גדולים עם קישור לאתר החברה , לפעמים הן מודעות פיקטיביות, לפעמים אמיתיות, אך זו דרך נהדרת להכניס קישור שלכם לאתר גדול ופעיל עם דירוג גבוה בגוגל.

אתרי וידאו

אתרים כגון Youtube או Vimeo – וכמוהם פלטפורמות שונות לקידום סרטונים ברשת, הם דרך נהדרת לשלב סרטון שיכול להיות ויראלי או לתת מידע או ערך על מוצר מסוים.

מתחת לכל סרטון אתם מוסיפים טקסט ותוכן סביב ביטוי המפתח שבחרתם לקדם ואז מוסיפים גם קישור לעמוד באתר שלכם.

זו דרך נהדרת להביא טראפיק לאתר שלכם למרות שלא תמיד גוגל מקדם את הקישורים הללו.

ניוזלטר \ עמודי נחיתה

ניוזלטר הוא בדרך כלל תוכן שמופיע באחסון נפרד ברשת וגוגל יכול לאנדקס אותו.

במידה ואתם מכינים ניוזלטר, כדאי להכין ניוזלטר שהוא כמו מגזין עם מספר כתבות תוכן על מנת שיהיו לכם מספר קישורים יוצאים לאתר שלכם.

כמו כן, אפשר גם לייצר עמודי נחיתה בכתובת נפרדת ושרת נפרד מהשרת בו האתר שלכם מאוחסן.

כך למעשה אתם מייצרים עמוד ברשת עם תוכן רלוונטי , מקשרים אליו מרשתות חברתיות ואף אתרים שונים ובסופו של דבר הוא יאסוף לכם לידים וגם יקשר לאתר שלכם.

זו היתה סקירה קצרה על דרכים לייצור קישורים נכנסים לאתרי אינטרנט. 

אם אתם מחפשים קיצורי דרך – אל!

לבנות מוניטין לעסק לוקח זמן, וכך גם לבנות מוניטין לאתר אינטרנט.

גוגל עוקב אחרי המהלכים שלנו וברגע שמתבצעות פעולות שהן לא “טבעיות”, הוא עלול לסמן אתכם ולחכות שתעשו טעות שעלולה לפגוע בדירוג שלכם.

אם אתם לא באמת מבינים בנושא, פנו למומחה או השאירו לנו תגובות בתחתית המאמר ונשמח לעזור.

יצא לנו לפגוש לא מעט בעלי עסקים שחיפשו קיצורי דרך ופעלו בדרכים “לא כשרות” ואיבדו נכסים משמעותיים ברשת.

כמו כן, חשוב לקרוא מדי פעם עדכונים על אלגוריתם האינדקס של גוגל, שמתעדכן אחת לכמה חודשים.

גוגל עושים זאת על מנת לנקות ספאמרים מהרשת, ולהעיף מהתוצאות אתרים שנוקטים במהלכים “לא חוקיים” כדי לקדם את עצמם.

לייצר מוניטין בגוגל לוקח זמן. לפעמים חצי שנה ולפעמים שנה.

מילת המפתח היא התמדה.

התמדה בתוכן באתר שלכם, התמדה בכתיבת תכנים באתרים אחרים, שיתוף ברשתות חברתיות ויצירת נוכחות מותגית ברשת.

אנחנו מזמינים אתכם לקרוא מאמרים נוספים שהכנו – בלוג שיווק , ולהתנסות במערכת המדהימה שלנו שתוכל לעזור לכם לרכז את כל השיווק הדיגיטלי במקום אחד, לייעל תהליכים ולחסוך לכם זמן וכסף.

לפתיחת חשבון ללא עלות במערכת One two sale 

Recommended Posts

Leave a Comment

אסטרטגיית תוכן לבלוגים9 אסטרטגיות להפצה בפייסבוק ורשתות חברתיות