כתיבת תוכן לאתר אינטרנט , כתיבת תוכן לבלוג – איך לקבל השראה לכתיבה – המדריך

Home / אתרי אינטרנט / כתיבת תוכן לאתר אינטרנט , כתיבת תוכן לבלוג – איך לקבל השראה לכתיבה – המדריך

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט , כתיבת תוכן לבלוג – איך לקבל השראה לכתיבה – המדריך

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט , כתיבת תוכן לבלוג – איך לקבל השראה לכתיבה –
מה עושים כשיש מחסום כתיבה ואיך לייצר תוכן שמביא לכם טראפיק –  המדריך

תחום הדיגיטל כבר הפנים שבמהלך השנים האחרונות הדרך הכי טובה לשווק ללקוחות היא באמצעות תוכן.

אז יש לכם אתר. יש לכם מוצרים, עסק, שירותים.

אפילו יש כמה מאמרים שכבר כתבתם.

אתם יודעים שצריך עוד, אז איך למעשה עושים את זה? איך מצליחים לייצר תוכן בצורה שוטפת ולקבל השראה לכתיבה?

במידה ולא ניחנתם בכשרון כתיבה, אתם תגלו שזה לא כל כך מסובך. הכל עניין של פרקטיקה. 

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתגבר על מחסום כתיבה ולמצוא רעיונות או להתחבר למקום של השראה.

  • ראשית – על מה מעניין אתכם לדבר ולכתוב?
  • מה הידע שלכם?
  • מה הרקע שלכם?
  • מה מעניין את הלקוחות שלכם?
  • מה הדבר הזה שמרגש אתכם ומחבר אתכם לניצוץ הזה של התשוקה הפנימית וגם מתקשר לעסק שלכם? מצאו אותו.

ואם עדיין לא מצאתם, הנה כמה רעיונות. 

אם הכתיבה לא זורמת לכם בקלות, נסו לחשוב על הכתיבה כעל סוג של שיחה עם חבר.

חשבו על השאלות הכי נפוצות שהלקוחות שלכם שואלים וכתבו אותן.

הן יכולות לשמש כבסיס לכתבות ומאמרים.

אם קשה לכם לכתוב, הקליטו את עצמכם במכשיר הסמארטפון שלכם באמצעות רשמקול ופשוט דברו כאילו שאתם מסבירים למישהו.

אל תדברו מהר מדי.

לאחר מכן הקשיבו לתוכן והקלידו אותו – תמללו אותו. זו דרך שעוזרת להמון בעלי עסקים לייצר תוכן בקלות.

יש אנשים שיותר קל להם לדבר מאשר לכתוב וכך בעצם הם שומרים על האיכות של כושר הביטוי שלהם.

Happy Blonde Girl Opening a Treasure Box

עוד דרכים למצוא השראה ונושאים לכתיבה:

כתבו על איך הגעתם להקים את העסק הזה ולמה דווקא בתחום הספציפי שבחרתם

כתבו על האופן שבו אתם בוחרים את המוצרים או השירותים שלכם ומדוע בחרתם דווקא בהם

ספרו איך המוצרים או השירותים שלכם הועילו ללקוחות. אם אתם למשל בתחום הייעוץ או הטיפול – שתפו על מקרי הצלחות שלכם (בלי פרטים אישיים או פרטים מזהים).

כתבו על מוצרים ושירותים חדשים בתחום שלכם, המילה האחרונה מחול.

כתבו על מוצרים משלימים שיש בענף, מעין סקירה של מוצרים פופולארים – זה נהדר מבחינת SEO וקידום אורגני לאתר שלכם.

כתבו על טרנדים חמים ונסו לקשר אותם אל תחום העיסוק. למשל – יועץ זוגי שיכתוב על האח הגדול – האינטראקציות בין הדיירים או היכולת לשרוד במערכת יחסים תחת המצלמות..

כתבו על מי שנותן לכם השראה. מעין בלוג אישי כזה מהבטן. גם אם האתר שלכם מקצועי לגמרי, תנו ללקוחות להכיר אתכם.

החזון שלכם. יעדים. מטרות. שאיפות.

בקרו בפורומים וקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום העיסוק שלכם או במקומות בהם לקוחות שמתעניינים בשירות או במוצר שלכם נמצאים.

ואם עדיין אין לכם רעיונות, השתמשו בשמש של אסוציאציות.

כתבו במרכז נושא מסוים והתחילו לחפש נושאים שקשורים אליו. הדבר הראשון שעולה לכם לראש.

הרחיבו את השמש הזו למספר שמשות שמסתעפות האחת מהשניה כאשר כל אסוציאציה או שמש היא נושא של מאמר.

אפשר לבקש מחברים עזרה ולשאול אותם מה היה מעניין אותם לקרוא בתחום העיסוק שלכם.

אם ממש נתקעתם, אפשר מדי פעם לעשות חיפוש באנגלית על תחום העיסוק, המוצר או השירות שלכם ולראות מה התוצאות שעולות ראשונות בגוגל, זה יתן לכם רעיונות למאמרים שתוכלו לכתוב בתחום , מאמרים שמישהו כבר גילה שיש בהם עניין.

חשוב – אל תעתיקו!

אתם יכולים לקרוא את המאמר באנגלית, להבין, להפנים ולכתוב על הנושא לאחר מכן במילים שלכם.

אל תשתמשו בגוגל טרנסלייט!

מבחינת גוגל זה נחשב כתוכן כפול לכל דבר שרק עלול לפגוע בקידום האורגני לאתר שלכם בסופו של דבר.

השתדלו להיות מקוריים ובטח שאל תעתיקו ממתחרים שלכם בארץ.

כלי מילות מפתח של גוגל – Keyword Planner

אפשר להשתמש בכלי של גוגל שנקרא Keyword Planner  שיכול לתת לכם רעיונות לנושאים וביטויים תחת החיפוש של ביטוי מסוים.

בדרך כלל הכלי הזה משמש על מנת לתת למפרסמים של מודעות גוגל בחשבון ADWORDS מידע לגבי נפח החיפושים של מילות מפתח עבור קהלים ספציפיים כדי למקד מודעות בצורה האופטימלית ביותר.

צריך לעשות את התהליך כמו העלאת מודעה חדשה כדי שתוכלו להשתמש בכלי, אפשר לעשות את התהליך ללא פרטי כרטיס אשראי.

2

גוגל טרנדס – Google Trends

עוד כלי נהדר של גוגל שיתן לכם רעיונות למילות מפתח תחת תחום העיסוק שלכם.

הוא נותן טרנדים חזקים בארץ או בחול יחד עם ביטויים חזקים ודברים שאנשים חיפשו בתחום מסוים או תחומים ספציפיים.

אתם יכולים גם לעשות מנוי לגוגל טרנדס ולקבל מדי לילה בשעה 12 בלילה עדכון על הדברים שאנשים חיפשו היום הכי הרבה ברשת.

בדרך כלל, נושאים חמים מחזיקים למשך יומיים שלושה ואם אתם זריזים ומזהים טרנד מסוים שרלוונטי אליכם, אפשר “לתפוס על זה טרמפ”.

לצורך העניין, לדוגמא – נניח ואתם בעלי חנות בגדים לנשים והאייטם הכי חזק היה על הצעת נישואים שקיבלה דוגמנית מפורסמת.

אפשר להעלות פוסט בנושא של – הדוגמנית יעל דן צפויה להתחתן בקיץ – עונת החתונות בדרך, 5 אאוטפיטים שאפשר ללבוש לחתונה בקיץ הקרוב

ולתת דוגמאות לסטיילינג עם בגדים מתוך החנות שלכם עם תמונות וטקסט שיקי ומגניב.

כך, גם יש לכם אזכור של אותה הדוגמנית במאמר וגם אנשים שמחפשים מידע שרלוונטי לחתונות.

כתבה כזו שתעלה יום אחרי ההכרזה הדרמטית על חתונת הדוגמנית (ואם זה הגיע לגוגל טרנדס זה אומר שהיו עשרות אלפי צפיות בכתבה), תוכל למשוך אליכם הרבה ענין אם היא תופץ בצורה נכונה ברשתות חברתיות, קבוצות ועמודים גם בנושאים כלליים.

באופן זה תוכלו למשוך קהל חדש ומגוון שיכיר את האתר שלכם. תתנו לו תוכן עם ערך, ותקבלו עוד לקוחות פוטנציאלים חדשים.

לסיכום,

תוכן טוב מגיע ממקום של השראה.

אם אין לכם את ההשראה, אל תכתבו.

אם זה לא זורם, תנסו למצוא את הדרכים שזה כן יעבוד לכם.

אל תכתבו רק בשביל לכתוב, תוכן טוב זה תוכן שיגרום לאנשים להרגיש, לשתף ולחוות.

כשזה יגיע, אתם תדעו.

לפתיחת חשבון בחינם במערכת OneTwoSale עם פופ אפ לאתר, דפי נחיתה, מערכת דיוור אלקטרוני , הודעות SMS וניהול קמפיינים בחינם וללא עלות:
לחצו כאן 

468EMAIL

Recommended Posts
Comments
  • Bablofil
    Reply

    Thanks, great article.

Leave a Comment

woman writing blog on notebook and coffee and phone on tableדף נחיתה לדוגמא