אתר אינטרנט או בלוג עסקי , כתיבת תוכן , בניית אתרים בחינם , למה עסק צריך בלוג

Home / אתרי אינטרנט / אתר אינטרנט או בלוג עסקי , כתיבת תוכן , בניית אתרים בחינם , למה עסק צריך בלוג

אתר אינטרנט או בלוג עסקי , כתיבת תוכן , בניית אתרים בחינם , למה עסק צריך בלוג

אתר אינטרנט או בלוג עסקי , כתיבת תוכן , בניית אתרים בחינם , למה עסק צריך בלוג

במהלך העשור האחרון פרץ למגזר העסקי מושג חדש בכל הקשור לאתרי אינטרנט – בלוג

  • מה זה בלוג?
  • בשביל מה צריך אותו?
  • למה עסק צריך בלוג
  • ומה ההבדל בין בלוג לעסק ואתר אינטרנט

במדריך זה ננסה להאיר את הנושא ולתת לכם מידע שימושי ויעיל שיכול לתרום בקידום העסק שלכם ברשת.

מה זה בלוג? 

בלוג הוא למעשה יומן רשת – שילוב של המילים – Web + Log שיחד יוצר – BLOG

בלוגים בתחילת דרכם עבדו יותר כיומנים אישיים של אנשים ברשת, מעין סוג של “יומני היקר”, פלטפורמה ברשת שבה אנשים יכלו לשתף את כל העולה על רוחם וליבם ברשת.

בשלב מסוים מנוע החיפוש של גוגל התחיל להבין את הפוטנציאל הרב הטמון בבלוגים שמתעדכנים בצורה עקבית והחל לתת להם במה ולקדם אותם ברשת.

בלוגים בדרך כלל עוסקים סביב נושא נישה אחד עיקרי ועוד תתי נישות ונושאים קרובים לנושא העיקרי.

כאשר מדובר בבלוג, למעשה, כל פלטפורמה שבאמצעותה אפשר לפרסם תוכן ברשת, הופכת את התוכן לבלוג.

פלטפורמות לבלוגים:

  • WordPress
  • בלוגיה – סלונה, תפוז, אונלייף, נענע, וואלה, XNET ועוד
  • בלוגר
  • WIX
  • Shopify – חנות
  •  חלק מאתר בתכנות
  • אם כבר יש לכם אתר..

מה ההבדל בין בלוג לאתר?

בלוג

  • בלוג – יומן רשת
  • אין חוקים
  • הכל פתוח
  • תוכן דינאמי “חי”
  • קידום אורגני
  • תוכן אותנטי
  • נקודת מבט סובייקטיבית
  • שיתוף אישי – מציצנות
  • ייחודיות ובולטות
  • השראה והשפעה
  • השקעה נמוכה ואפשרויות רווח

אתר אינטרנט

  • אתר – כרטיס ביקור
  • ממלכתיות
  • יותר אינפורמטיבי
  • מידע סטטי
  • מאמרים
  • חנות
  • לכולם יש
  • נקודת מבט אובייקטיבית
  • עלויות גבוהות בדרך כלל לתחזוקה

 

כאשר אנחנו מעלים בלוג לעומת אתר, אין חוקים. הכל פתוח, דינאמי ומשתנה ואתם יכולים לכתוב על מה שבא לכם מנקודת המבט שלכם.

אתם קובעים את הטון, את הסגנון, את התוכן.

תכתבו על מה שבא לכם לכתוב!

זה יכול להיות בנימה אישית או מקצועית והכל עובד.

אם אני בעל עסק, איך אני משלב בלוג באתר? 

אם יש לכם אתר עסקי, בלוג יכול להיות כל סוג של תוכן שמופיע באתר שלכם.

העיקרון של תוכן הוא שגוגל אוהב תוכן וכשיש תוכן גוגל מציג אתכם בתוצאות ואז יש תנועה – טראפיק לאתר.

strategy for a blog plan

הנה כמה דרכים לשילוב בלוג ותוכן באתר עסקי:

  • כתיבת תוכן מקורי בכל עמוד מוצר בחנות –  ממש כמו סקירה אישית – לפחות 300 מילים. כדאי לכתוב כמה שיותר תוכן סביב המוצר, דוגמאות לשימוש בו, המלצות וסוגים של המוצר.

  • הוספת סרטון למוצרים הפופולאריים – הוספת סרטונים בעמודי מוצרים באתרים יכולה לתרום רבות לזמן השהיה של הגולשים באתר, להגדיל את אחוז ההמרה ולתת מידע ואינפורמציה שתגרום לגולשים להשאר באתר ולרכוש.

    אתם יכולים לשים סרטון תדמיתי קצר על המוצר, אבל הכי טוב זה סרטון סקירה שלכם.

     

 

  • 250-250 POPUP

    מחקר מילות מפתח – מה אנשים מחפשים וכמה? מומלץ לבדוק בגוגל באמצעות Keyword Planner שזה כלי לאיתור מילות חיפוש עבור פרסום מודעות גוגל, את נפח החיפוש לביטויים מסויימים שמתקשרים למוצרים ולתכנים שיש לכם באתר.

    לאחר שמצאתם את הביטויים הפופולאריים, כדאי לשלב אותם בתוך התכנים שלכם כדי לגרום לקידום אורגני דרך גוגל (קידום ללא תשלום) ויצירת תשתית שתייצר עבורכם תנועה באופן פאסיבי לטווח הרחוק.

     

 

 

  • כפתורי שיתוף – כדאי שבכל עמוד באתר – בין אם הוא עמוד מוצר או עמוד תוכן, תוסיפו כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות – גוגל, פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. מומלץ למקם את כפתורי השיתוף והלייק למעלה ולמטה.

  • מוצרים מקושרים – הצעות נוספות – במרבית האתרים יש אפשרות להציג בתחתית התוכן כתבות ועמודים נוספים מהאתר שמתקשרים לנושא הטקסט. בוורדפרס זה נקרא Related Items .

    כך שכאשר הגולשים מסיימים לקרוא עמוד מסוים, במקום לצאת מהאתר, יוצע להם תוכן נוסף שיכול לעניין אותם, מה שיגדיל את זמן השהיה שלהם, את הדירוג שלכם בגוגל ואת הקידום האורגני לטווח הרחוק.

  • הרשמה לדיוור – בכל אחד מעמודי האתר כדאי שתהיה קוביה קטנה עם הרשמה לדיוור – הזמנה להצטרפות לרשימת התפוצה לטובת קבלת תכנים נוספים, טיפים ועדכונים על מבצעים.

  • אפשרות לתגובות ודירוג מוצרים – במידה והאתר שלכם הוא חנות, כדאי שתהיה אפשרות לגולשים להגיב ולהוסיף פידבק לכל מוצר באתר.

    יחד עם זאת, כדאי שיהיה לכם מנגנון סינון ובקרה על תגובות מאחר ולא פעם בעלי עסקים מעלים תכנים שליליים באתרים של מתחרים שלהם.
    מומלץ שהתגובות יעלו רק לאחר אישור שלכם או מישהו מטעמכם.

  • תמונות ותגיות למוצרים – מומלץ שלכל תמונה יהיו תגיות של מילות מפתח (מוסיפים בחלק האחורי של עריכת התמונה במערכת הניהול של האתר).

    כמו כן, השתמשו במילות מפתח ותגיות לכל עמוד מוצר, על מנת לחזק אותו מבחינת SEO וקידום.

  • בלוג אישי – כן, בלוג אישי. גם אם יש לכם עסק. אתם יכולים לתת קייס סטאדיס של לקוחות. אם אתם מטפלים למשל, אפשר לכתוב על מקרים מול לקוחות כמובן בעילום שם וללא פרטים מזהים אך לתת דוגמאות.

    למשל עבור מאמן עסקי שישתף איך לקוח מתחום מסוים הגיע אליו וביקש להגדיל את ההכנסות.

    שתפו בנגיעות מה הקשיים שזיהיתם, מה היה המצב, מה התהליך שהוא עבר כלל ואיזה פתרונות הוא מצא.

    יש משהו בכתיבה אישית שמאפשר לאנשים להתחבר אליכם, לתדר שלכם, ולהחליט אם זה מתאים להם או לא.

    אם אתם עסק שמוכר מוצרים, אפשר לעלות בלוג עם סקירות אישיות, או רעיונות למה אפשר לעשות עם המוצרים שלכם, בצורה יצירתית.

    למשל- אם יש לכם עסק לריהוט, תנו טיפים לעיצוב חדרי שינה, או עיצוב הבית.

     

 

 

  • פידבקים של לקוחות – טסטמוניאלס – פידבקים של לקוחות , הם מאוד חשובים עבור המיתוג של העסק שלכם.
    כך הלקוחות החדשים יוכלו לראות שמדובר בעסק קיים ופעיל עם לקוחות.

  • חבילות מוצרים – ייחודיות – במיוחד אם יש לכם מתחרים בשוק ובנישה שבה העסק שלכם עוסק.
    נסו לחשוב על דרכים יצירתיות להציע חבילות מיוחדות ללקוחות וכך לייצר בידול על פני המתחרים שלכם בשוק ולהיות ביתרון.

    לדוגמא – אם אתם מוכרים ריהוט לילדים – תוכלו להציע 2 סטים של מצעים במתנה או פריט נוסף או לייצר חבילה של הכל כלול – מיטה, שולחן וארון במחיר אטרקטיבי ומשתלם.

     

 

 

  • תוכן, תוכן, תוכן! – צרו תכנים שמתקשרים לנושא שבו העסק שלכם נוגע. צרו תכנים שקשורים אליו. בדקו מה התוכן שמעניין את הלקוחות.

    למשל, אם יש לכם מוצרים לבישול, אל תהססו לפתוח בלוג עם מתכונים או ליצור שיתוף פעולה עם בלוגר מוכר וידוע שיצור עבורכם תוכן רלוונטי.

    אם אתם מוכרים מכוניות – אתם יכולים להכין למשל בלוג עם  מסלולי טיול למשפחות או בטיחות לתינוקות וילדים ברכבים.

 

הכל הולך כאשר מדובר בבלוג.

אין חוקים.

ככל שיהיה לכם יותר תוכן – לפחות 50 תכנים בתוך 3 חודשים ראשונים , תוכלו לגרום לגוגל להבין שיש פה אתר נישתי שעוסק בתוכן רלוונטי ללקוחות ושכדאי לו לקדם את האתר שלכם.

באופן הזה , תוך מספר חודשים תוכלו לראות גידול משמעותי בתנועה שתגיע מקידום אורגני בגוגל.

קידום אתרים SEO וקידום ממומן

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שכדאי להם להשקיע כסף בקידום ממומן או בקידום אתרים מול חברת קידום.

זה מהלך שכדאי לעשות אותו, אבל רק אחרי שיש לכם כמות מסוימת של תוכן באתר.

אם אתם רוצים להשקיע כמה אלפי שקלים בקידום, דעו כי ברגע שתפסיקו את מהלך הקידום, במידה ולא תהיה לכם תשתית יציבה

של לפחות 50-100 מאמרים איכותיים עם תוכן שיש בו ערך לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, אתם תרגישו ירידה משמעותית ביותר מבחינת כמות הכניסות.

לכן, במקום להשקיע אלפי שקלים בקידום, עדיף להשקיע את מרבית הסכום ביצירת תוכן לאתר , אפשר לקנות תכנים, או להביא עובד בחצי משרה שיכתוב עבורכם מאמרים באמצעות שימוש במילות מפתח פופולאריות.

לאחר שיש לכם תשתית של תוכן, אפשר לבצע פעילויות קידום ממומן ממוקדות להגדלת הטראפיק.
אך בשונה מאתרים שאין בהם הרבה תוכן , האתר שלכם ימשיך להנות מתנועה גם בתום מהלך הקידום.

 

LANDING 728

Recommended Posts

Leave a Comment

144